• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 15 آبان 1399
کد مطلب : 114827
+
-

فوتبال جهان/ گلزن‌ترین بچه قرن

رودریگو فصل قبل در لیگ قهرمانان پرفکت هت‌تریک کرد (گل با ‌پای راست، چپ و سر) اما زیدان بعدا کمتر به این جوان برزیلی بازی داد و بیشتر وقتش را برای وینیسیوس هدر داد. حالا این بازیکن برزیلی رئال را در لیگ قهرمانان زنده نگه داشته و گل برتری این تیم را وارد دروازه اینتر کرده است. او در 8بازی در این رقابت‌ها 5گل و 3پاس‌گل به نام خود ثبت کرده و نخستین بازیکن متولد قرن21است که به رکورد 5گل زده در لیگ قهرمانان می‌رسد.

 تیم 31و بازی250
اینتر سی‌ویکمین تیمی است که کریم بنزما موفق شد در لیگ قهرمانان اروپا به آن گل بزند. کریم پنجمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان است. روبرت لواندوفسکی در 93بازی‌ در لیگ قهرمانان اروپا، 70گل به ثمر رسانده است و رتبه چهارم برترین گلزنان این مسابقات را در اختیار دارد.کاسمیرو هم در بازی با اینتر برای بار دویست‌وپنجاهم پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد.
   
 شماره4کاذب!
شماره9کاذب شنیده بودید؟ حالا سرخیو راموس با نقشی که در گلزنی رئال دارد، شبیه یک شماره4کاذب عمل می‌کند؛ مدافعی که گل می‌زند و وقتی در ترکیب نیست، تیم می‌بازد. او صدمین گلش را برای رئال (در 659بازی در کنار 40پاس گل) مقابل اینتر ثبت کرد که البته هنوز 27گل از آمار گلزنی ایه‌رو کمتر است. او نخستین بازیکن لیگ قهرمانان است که 8گل با سر می‌زند. نخستین گلش هم با پیراهن رئال در لیگ قهرمانان به ثمر رسیده بود. این صدوبیست‌وششمین بازی راموس با رئال در لیگ قهرمانان بود که 6بازی از رائول کمتر است.

کیسه بوکس اروپا
به گل‌های خورده اینتر و رئال در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان نگاه کنید، خنده‌تان می‌گیرد. آنها هر کدام 7گل دریافت کرده‌اند. حتی اتلتیکو هم مثل قدیم کم گل نمی‌خورد. از 15ضربه پنالتی که به دروازه اوبلاک روانه شده، 13تا به تور چسبیده و دو تا هم به بیرون رفته است. لیورپول، چلسی و سویا تنها تیم‌هایی هستند که در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تاکنون گلی دریافت نکرده‌اند. هانسی فلیک مربی عجیبی است. از زمانی که به‌عنوان سرمربی موقت و سپس ثابت بایرن مونیخ منصوب شده، فقط 4مسابقه را نبرده که یکی از آنها در این فصل و مربوط به شکست 1-4مقابل هوفنهایم است. او از 48باری که بایرن را هدایت کرده، 44پیروزی به‌دست آورده ازجمله 11برد پیاپی در لیگ قهرمانان. پیروزی 2-6مقابل سالزبورگ البته چهاردهمین برد پیاپی بایرن در این رقابت‌ها بود؛ 3 برد قبلی را نیکو کوواچ به‌دست آورده بود. بایرن زیرنظر فلیک در ۱۱ بازی لیگ قهرمانان ۴۲ گل به ثمر رسانده.

 مارادونا به‌هوش آمد و شوخی کرد
مارادونا در تولد 60سالگی‌اش روانه بیمارستان شد اما فعلا حال او خوب است. اسطوره آرژانتین پس از عمل به‌هوش آمد و با اطرافیانش شوخی کرد تا نشان دهد حالش خوب است. البته در مغز او لکه خون پیدا شده که موضوع پیچیده و خطرناکی نیست و خودش خوب می‌شود. اهالی فوتبال در این روزها برای مارادونا پیغام حمایتی و احساسی فرستادند؛ ازجمله زیدان و مسی.

این خبر را به اشتراک بگذارید