• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 15 آبان 1399
کد مطلب : 114822
+
-

چه کسی «بیست» می‌گیرد؟

فصل جدید لیگ برتر فوتبال، از فردا در شرایط ویژه کرونایی آغاز می‌شود

چه کسی «بیست» می‌گیرد؟

بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران از فردا آغاز خواهد شد. ابتدا قرار بود این بازی‌ها از دهم آبان شروع شود، اما در پی دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، آغاز مسابقات 6 روز به تعویق افتاد. این در حالی است که اوضاع همه‌گیری ویروس در حال حاضر نسبت به 6 روز قبل بهتر نشده است. به این ترتیب روشن نیست که منطق این تعویق مختصر چه بود؛ اگرچه همچنان هم به صورت جسته و گریخته شایعاتی در مورد احتمال تعویق دوباره مسابقات لیگ به گوش می‌رسد. با این همه سازمان لیگ حتی اسامی داوران مسابقات را هم اعلام کرده تا همه چیز مهیای متفاوت‌ترین استارت تاریخ لیگ برتر باشد. چنان که گفته شد، این بیستمین فصل از بالاترین سطح مسابقات باشگاهی فوتبال در ایران است. در 19 دوره قبلی پرسپولیس 6 بار، سپاهان 5 بار، استقلال 3 بار، فولاد 2 بار و پاس تهران، سایپا و استقلال خوزستان هر کدام یک بار به عنوان قهرمانی دست یافته‌اند. باید دید این بار شنل قهرمانی روی دوش کدام تیم قرار می‌گیرد و در لیگ بیستم چه کسی «بیست» خواهد گرفت.

  پرسپولیس؛ گام اول در جاده گلات؟
در اولین مسابقه از فصل جدید لیگ برتر، فردا از ساعت 16:30 پرسپولیس در ورزشگاه پاس قوامین میهمان سایپا خواهد بود. عصر دیروز خبر رسید که بعید نیست این بازی به ورزشگاه  آزادی یا ورزشگاه شهر قدس منتقل شود. نارنجی‌پوشان فصل گذشته یکی از 3 تیمی بودند که تا آخر مسابقات سرمربی‌شان را تغییر ندادند. هدایت سایپا از ابتدا تا انتهای لیگ برتر برعهده ابراهیم صادقی بود. او به سختی سایپا را در لیگ برتر نگه داشت و در آغاز فصل جدید هم خود صادقی روی نیمکت این تیم می‌نشیند. سایپا که پارسال هم تیم جوانی داشت، در نقل‌وانتقالات پیش‌فصل آرمان رمضانی را به همین پرسپولیس داد. آنها همچنین بازیکنان مهمی مثل حامد فلاح‌زاده، خالد شفیعی، آرمین سهرابیان، معین عباسیان، و روزبه شاه‌علیدوست را از دست دادند تا وضع‌شان نسبت به لیگ نوزدهم حتی عجیب‌تر شود. این تیم البته حسین مالکی، فریبرز گرامی، کوروش ملکی و مهرداد عبدی را جذب کرده، اما شاید مهم‌ترین خرید آنها حسین ماهینی باشد؛ کاپیتان پیشین پرسپولیس که از قضا اولین بازی‌اش را برابر همین تیم باید انجام بدهد. وضع پرسپولیس را هم که همه می‌دانید؛ سرخ‌ها شجاع خلیل‌زاده، مهدی ترابی و علی علیپور را از دست داده‌اند. خریدهای جدید این تیم در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشیدند و افکار عمومی حداکثر آشنایی با آنها را دارد، اما فعلا عیسی آل‌کثیر به دلیل محرومیت قادر به حضور در میادین نیست. پرسپولیس قهرمان 4 دوره قبلی لیگ برتر است و پوکر کرده؛ این تیم فرصت آن را دارد که در لیگ بیستم پنجمین قهرمانی را به دست بیاورد و به اصطلاح «گلات» کند.

   تراکتور؛ اولین دستپخت علیمنصور
در دیگر بازی مهم فردا اما تراکتور از ساعت 16:45 میزبان نفت مسجد سلیمان خواهد بود. این اولین حضور رسمی علیرضا منصوریان روی نیمکت تیم تبریزی خواهد بود. علیمنصور قاعدتا باید در نخستین تجربه‌اش در چارچوب سوپرجام رودرروی پرسپولیس می‌ایستاد، اما برگزاری این مسابقه به تعطیلات بین 2 نیم‌فصل موکول شد. تراکتور در پنجره پیش از شروع لیگ بیستم چند بازیکن مهمش را از دست داد. رشید مظاهری در انتقالی جنجالی از این تیم جدا شد و به استقلال پیوست، رضا اسدی که میانه میدان را جمع می‌کرد لژیونر شد، ساسان انصاری به فولاد برگشت و محمدرضا آزادی هم راه خروج از کشور را در پیش گرفت. گفته می‌شود ایمان سلیمی هم همین مسیر را خواهد پیمود. در لیست ورودی‌های تراکتور اما اسم نفراتی مثل هادی محمدی، وفا هخامنش، سعید واسعی، حبیب فرعباسی، حمید بوحمدان و امین اسدی به چشم می‌خورد. با این حال برای تراکتور مهم‌تر از خریدها، حفظ نفرات کلیدی از جمله احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه بود. در اردوگاه نفت مسجد سلیمان هم مثل همیشه مشکلات مالی حرف اول را می‌زند. آنها پارسال با مهدی تارتار فصل موفقی را پشت سر گذاشتند، اما برای فصل جدید مجتبی حسینی جانشین او شد و در چند نوبت شایعه قطع همکاری‌اش برسر زبان‌ها افتاد. خروجی‌های نفت حبیب فرعباسی، پیام ملکیان، احمد الجبوری، حسین ابراهیمی و... بوده‌اند. در عوض این تیم نفراتی مثل فرید بهزادی کریمی و امین جهان‌کهن را جذب کرده است.

   سایر مسابقات
روز جمعه 2 دیدار دیگر بین ذوب‌آهن- فولاد از ساعت 16:30 و آلومینیوم اراک- نساجی مازندران از ساعت 16:40برگزار می‌شود. زمان انجام بقیه بازی‌های این هفته اما روز شنبه خواهد بود.

پیشگویی نواف: آل‌کثیر بخشیده شد
نواف الاسیوی، خبرنگار عربستانی مدعی شد عیسی آل‌کثیر تبرئه شده است. این در حالی است که جلسه مجازی کمیته استیناف برای شنیدن دفاعیات آل‌کثیر تازه امروز برگزار می‌شود! مهاجم پرسپولیس به‌دلیل شادی بعد از گلش در بازی با پاختاکور که شائبه نژادپرستی ایجاد کرده به مدت 6ماه از فوتبال محروم شده و باشگاه ایرانی به دنبال بخشش و یا تخفیف در جریمه این بازیکن است. درخواست پرسپولیسی‌ها به AFC ارسال شده و از ساعت9:30 امروز جلسه کمیته استیناف در خصوص پرونده آل‌کثیر به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد. اما یک روز قبل از این جلسه، نواف الاسیوی خبرنگار عربستانی در یک گفت‌وگوی رادیویی مدعی شد مهاجم پرسپولیس از سوی AFC تبرئه شده و این رای به‌زودی اعلام خواهد شد. او همچنین درباره شکایت باشگاه النصر نیز اعلام کرد این باشگاه عربستانی هیچ راهی برای فینالیست شدن در لیگ قهرمانان آسیا ندارد و باید باخت را بپذیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید