• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 14 آبان 1399
کد مطلب : 114723
+
-

100ثانیه خبر/ رونمایی از بازی قلعه حیوانات

کتاب مشهور قلعه حیوانات، نوشته جورج اورول، حالا به‌عنوان یک بازی، روز دهم دسامبر در دسترس علاقه‌مندان به ویدئوگیم‌ها قرار خواهد گرفت. به گزارش وب‌سایت اندروید پلیس، این یک بازی استراتژیک است که در آن شما باید یکی از حیوانات را انتخاب کرده و ماجراهای مربوط به آن را دنبال و مدیریت کنید. این بازی توسط شرکت انگلیسی Nerial تولید شده است و این شرکت یک تیزر 22ثانیه‌ای از آن را نیز منتشر کرده تا شما با سیستم بازی و گیم‌پلی آن بیشتر آشنا شوید.

  استخراج اتریوم با کامپیوترهای فرودگاه!
ماینینگ یا استخراج رمزارزها نیاز به پردازنده‌‌های قدرتمند دارد و این مسئله خیلی اوقات باعث سوءاستفاده از سیستم‌های قدرتمند به‌صورت غیرقانونی شده است. حالا به گزارش کوین‌تلگراف، پلیس ایتالیا مردی را دستگیر کرده که از کامپیوترهای فرودگاه شهر «لامزیا ترمه» در منطقه «کالابریا» برای استخراج رمزارز اتریوم سوءاستفاده می‌کرد. براساس گزارش‌های منتشر شده، این مرد تکنیسین شرکت نظارت بر کامپیوترهای این فرودگاه بوده است و این کار را با نصب یک بدافزار انجام داده است. بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که متهم دستکم 2 «فارم ماینینگ» راه‌اندازی و آنها را از طریق سیستم‌های مدیریت خدمات فرودگاه به شبکه‌های خارجی متصل کرده و برای تأمین برق سیستم‌ها از شبکه فرودگاه استفاده کرده است.

  راداری که اجسام زائد داخل مواد غذایی را شناسایی می‌کند
مهندسان مؤسسه آلمانی فراهوور یک سیستم راداری جدید ساخته‌اند که با اسکن مواد غذایی، اشیای خارجی احتمالی موجود در آن را که برای سلامت انسان ضرر دارد، شناسایی می‌کند. به گزارش وب‌سایت نیواطلس، گاهی اوقات به‌دلیل سهل‌انگاری کارخانه‌های تولید مواد غذایی، سنگ، شیشه، چوب، پلاستیک و... داخل مواد غذایی می‌رود. تا به امروز برای کنترل نهایی مواد غذایی به‌منظور خارج کردن مواد زائد احتمالی از اشعه ایکس استفاده می‌شد، ولی این اشعه توانایی شناسایی فلزات را ندارد و نمی‌توان برای یافتن پلاستیک، چوب، پارچه و شیشه نیز از آن استفاده کرد. سیستم راداری SAMMI از امواج رادیویی با فرکانس بالا برای شناسایی انواع مواد استفاده می‌کند.

  ابداع یک رومیزی برای کمک به رعایت رژیم غذایی
محققان دانشکده دارتموث نیوهمشیر یک رومیزی اختراع کرده‌اند که اشیاء و مواد قرار گرفته روی خود را شناسایی می‌کند. به گزارش وب‌سایت نیو اطلس، با تولید این پارچه رومیزی که کاپاکتیوو (Capacitivo) نامیده می‌شود، دیگر چیزی روی میز گم نمی‌شود و درصورت گم شدن، رومیزی به شما هشدار می‌دهد که باید دنبال چه چیزی بگردید! یکی دیگر از کاربردهای کلیدی این رومیزی می‌تواند کمک به رعایت رژیم غذایی باشد؛ چراکه این پارچه درصورت اطلاع از رژیم غذایی افراد به آنها توصیه می‌کند، موادی را که بر روی‌شان قرار گرفته و ناقض رژیم غذایی است مصرف نکنند!

این خبر را به اشتراک بگذارید