• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 آبان 1399
کد مطلب : 114490
+
-

100ثانیه خبر/ اسپیس‌ایکس در مریخ تابع قوانین زمین نیست

استارتاپ اسپیس‌ایکس می‌گوید، تنها در‌ماه و زمین تابع قوانین بین‌المللی است و زمانی که پایش به مریخ برسد، دیگر این قوانین را به رسمیت نمی‌شناسد! به نوشته دیلی‌میل، اسپیس‌ایکس، مریخ را یک سیاره آزاد اعلام کرده و می‌گوید در شهرکی که قرار است در این سیاره بسازد، از قوانین کره زمین پیروی نخواهد کرد. چندی پیش، اسپیس‌ایکس «شرایط سرویس‌های مشتریان» اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای مشتریان ارسال کرده است که در میان آن، طرح مورد نظر این شرکت درخصوص مریخ هم وجود دارد. اسپیس‌ایکس اعلام کرده است که سرویس اینترنت استارلینک در‌ماه و زمین از قوانین ایالت کالیفرنیا پیروی می‌کند.

  محکومیت اپل به پرداخت غرامت 8/502میلیون دلاری
شرکت اپل به‌علت نقض حق ثبت اختراع شرکت «ویرنت ایکس» به پرداخت 8/502میلیون دلار غرامت محکوم شد. به گزارش انگجت، دعوای این دو شرکت به یک دهه پیش بازمی‌گردد. اپل بدون کسب اجازه از این شرکت از فناوری وی‌پی‌ان آن در سیستم عامل iOS برای گوشی‌های خود به‌منظور اتصال یا قطع خودکار در زمان اتصال به شبکه‌های وی‌پی‌ان سود برده است. «ویرنت ایکس» که شکایت خود را در سال2010مطرح کرده بود، خواهان دریافت 700میلیون دلار غرامت شده بود.

  وجود 850هزار ویروس ناشناخته
یک گروه از پژوهشگران بر این عقیده هستند که در بدن پرندگان و پستانداران، حدود 850هزار ویروس ناشناخته وجود دارد که می‌توانند انسان را آلوده کنند. به گزارش دیلی‌میل، یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران در بررسی‌های مشترک به این هم پی برده‌اند و باور دارند که درصورت اقدام نکردن برای محافظت از حیات‌وحش، بیماری‌های همه‌گیر بیشتری به‌وجود خواهد آمد.

  دوربینی که فتوشاپ هم دارد
شرکت آلمانی «زایس» دوربینی ساخته است که علاوه بر کار عکاسی، این امکان را دارد که تصاویر را نیز ویرایش کرده و ارسال کند. به گزارش وب‌سایت نیواطلس، دوربین زایس ZX1 این شرکت که بعد از 2سال تحقیق و کار، تکمیل شده است، پس از عکاسی، تصویر را ویرایش و اصلاح می‌کند و به‌صورت بی‌سیم به اشتراک می‌گذارد. بدین‌ترتیب این دوربین احتیاجی به رایانه برای اصلاح نسخه نهایی عکس گرفته‌شده ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید