• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 11 آبان 1399
کد مطلب : 114488
+
-

آماده‌باش شبکه‌های اجتماعی برای انتخابات آمریکا

شبکه‌های اجتماعی در آمریکا برای جلوگیری از تنش در این کشور پس از انتخابات روز ۱۳آبان برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند

آماده‌باش شبکه‌های اجتماعی برای انتخابات آمریکا

زهرا خلجی- خبر‌نگار

انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری آمریکا شبکه‌های اجتماعی را وادار کرده است تا خود را برای پیامدهای اعلام نتایج آماده کنند. از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود تعداد شرکت‌کنندگان در این رأی‌گیری کم سابقه باشد احتمال دارد چند روز یا هفته بین رأی‌گیری و اعلام نتیجه فاصله بیفتد. از سویی طی مدت اخیر ترامپ و طرفدارانش بارها درباره صحت شمارش آرا ابراز تردید کرده‌اند و همین امر نگرانی بابت بروز ناآرامی‌های داخلی در این کشور را افزایش می‌دهد. به گزارش بی‌بی‌سی، هر دو طرف این انتخابات یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن می‌توانند از زمان شمارش آرا تا اعلام نتیجه ادعای پیروزی کنند و اطلاعات غلط در مورد نتیجه بدهند. نگرانی این است که خشم، اخبار جعلی و سخنان نفرت‌انگیز در شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد تنش شود. در این میان شبکه‌های اجتماعی چگونه عملکرد کاربران خود را مدیریت خواهند کرد؟

توییتر
توییتر می‌گوید پس از روز انتخابات کاندیداها مجاز به ادعای پیروزی، پیش از اعلام نتیجه نیستند. به گفته رؤسای این شبکه اجتماعی تأثیرگذار، نامزدها نمی‌توانند محتوایی که دخالت در روند انتخابات را تشویق می‌کند، توییت یا بازتوییت کنند. درصورت وقوع، توییتر با استفاده از اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد وضعیت انتخابات، مردم را به سمت منابع درست سوق می‌دهد. به‌نظر می‌رسد توییتر توییت‌ها را از بین نمی‌برد یا حتی لزوما آنها را سرکوب نمی‌کند اما آنها را برچسب‌گذاری می‌کند. در واقع توییتر به ‌خود فرصت مانور می‌دهد تا در صورت ایجاد تنش، ادامه کار را تحت مدیریت داشته باشد.

فیس‌بوک
وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که فیس‌بوک قصد دارد الگوریتم‌های خبرخوان را برای سرکوب پست‌های ویروسی که به تبلیغ خشونت یا اخبار جعلی می‌پردازند، تغییر دهد. آنها همچنین می‌توانند هشتگ‌های خاص مربوط به اطلاعات غلط پیرامون نتیجه انتخابات را غیرفعال کنند. اینها تکنیک‌هایی است که فیس‌بوک در سایر نقاط جهان مانند سریلانکا و میانمار استفاده کرده است. آنها همچنین با رویترز همکاری کرده‌اند تا نتایج دقیق انتخابات را در شب و روزهای پس از انتخابات ارائه دهند.

گوگل و یوتیوب
گوگل در حال کار با آسوشیتدپرس (AP) برای ارائه نتایج معتبر انتخابات است. بنابراین در روزهای پس از انتخابات اگر عبارت «چه‌کسی در انتخابات برنده شد» را جست‌وجو کنید، موتور گوگل شما را به سمت نتایج به‌روز شده AP هدایت می‌کند. گوگل همچنین اعلام کرده است که تبلیغات مربوط به انتخابات یا نتیجه آن را پس از روز انتخابات موقتا متوقف خواهد کرد. آنها این کار را برای کاهش پتانسیل تبلیغات برای افزایش سردرگمی پس از انتخابات انجام می‌دهند. یوتیوب نیز اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد ادعاهای گمراه‌کننده در مورد رأی‌گیری یا محتوایی که دخالت در روند دمکراتیک را تشویق می‌کند، منتشر شود. آنها همچنین قوانین قبلی موجود در مورد محتوای ترویج‌دهنده خشونت را در صورت برخورد با چنین ویدئوهایی، اجرا می‌کنند.

تیک تاک
مقامات شبکه اجتماعی تیک‌تاک می‌گویند که در طول دوره انتخابات کاملا به‌صورت مستقل عمل می‌کنند. آنها اطلاعات نادرست مربوط به انتخابات2020 ازجمله رأی‌گیری را از بین خواهند برد. همچنین یک گزینه اطلاعات نادرست انتخاباتی به گزارش درون‌برنامه‌ای اضافه می‌شود تا کاربران بتوانند محتوا را پرچم‌گذاری کنند. تیک‌تاک گفت: در این برهه زمانی مهم، ما در تلاشیم تا از جامعه خود حمایت کنیم زیرا برای حفظ درستی و سلامت پلتفرم خود کوشش می‌کنیم.
با اعلام قوانین این شبکه‌های بزرگ اجتماعی، مشخص شد که بسیار جدی با انتخابات و پیامدهای آن برخورد خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید