3دلیل برای اعتماد به نظرسنجیهای انتخابات آمریکا
بیشتر نظرسنجیهای برای دونالد ترامپ خوشایند نبوده و او مرتبا این آمار را «جعلی» خوانده است. خبر بد برای ترامپ این است که کارشناسان معتقدند مستنداتی وجود دارد که نظرسنجیهای امسال را قابل اعتمادتر از نظرسنجیهای 4سال پیش میکند:
ارتقای روشهای آمارگیری: برد غیرمنتظره ترامپ در انتخابات سال2016 باعث شد تا دستاندرکاران نظرسنجیها، شیوههای ارزیابی خود را در آمریکا تغییر بدهند. آنها سعی کردهاند سفیدپوستان بدون مدرک دانشگاهی را که بهنظرمیرسد به ترامپ گرایش دارند، اما تمایلی به شرکت در نظرسنجیها ندارند، بیشتر در ارزیابیهای خود دخیل کنند. امسال آمارگیریها طوری طراحی شده تا بهتر بتوانند سطح تحصیلات افراد را بسنجند یا اینکه اگر تعداد کمتری از این قشر در ارزیابیها شرکت میکنند، وزن پاسخ آنها بیشتر درنظر گرفته میشود.
مصممتر بودن مردم :سال2016 خیلی از مردم دودل بودند و از آنجا که کلینتون و ترامپ، چهرههای آنچنان محبوبی نبودند، نمیدانستند که به کدام نامزد باید رأی بدهند. آمارها نیز نشان میداد که 20درصد رأیدهندگان تا روزهای آخر هنوز تصمیم خود را نگرفته بودند.امسال اما براساس نظرسنجی رویترز، تعداد افرادی که هنوز تصمیم نگرفتهاند به کدام نامزد رأی بدهند، کمتر از 7درصد است و حتی اگر همه آنهایی که مردد هستند هم به ترامپ رأی بدهند، باز هم او از رقیبش جلو نمیافتد.
تمرکز بیشتر بر نظرسنجیهای ایالتی: سازمانهای تحقیقاتی امسال تمرکز خود را بر ایالتها مخصوصا بخشهای رقابتیتر گذاشتهاند. آنها همچنین با افزایش تعداد نظرسنجیها سعی کردهاند تا خطاهای احتمالی را کاهش دهند. براساس ارزیابیها، رقابت ترامپ و بایدن در ایالتهای آریزونا، فلوریدا و کارولینای شمالی تنگاتنگ است، اما نامزد دمکراتها در ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان توانسته رقیبش را پشت سر بگذارد.
رشد اقتصادی؛ ناجی ترامپ
همیشه از رونق اقتصادی بهعنوان برگ برنده ترامپ در انتخابات یادشده است. آمارهای جدیدی که از سوی وزارت بازرگانی آمریکا منتشر شده باز هم ناجی او شده و مهر قبولی را بر آخرین کارنامه اقتصادیاش قبل از انتخابات زده است. بر این اساس، اقتصاد آمریکا بهدنبال تزریق 3تریلیون دلار بهعنوان بسته حمایتی کرونا، در تابستان امسال رشد 33درصدی داشت. ترامپ خوشحال از این آمار، آن را «بزرگترین و بهترین» دستاورد در تاریخ این کشور دانسته است.