• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 8 آبان 1399
کد مطلب : 114307
+
-

کیوسک/روزنامه واشنگتن‌پست [ آمریکا ] : رأی‌گیری تاریخی



استقبال بی‌سابقه مردم آمریکا از رأی‌گیری زودهنگام در این کشور، بسیاری را غافلگیر کرده و رکوردهای زیادی را شکسته است. روزنامه واشنگتن‌پست در گزارش خود با پرداختن به این استقبال زیاد، ‌نوشته است که تا همین‌جای کار، به اندازه نیمی از مشارکت در انتخابات سال 2016 میلادی، در انتخابات زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری 13آبان شرکت کرده‌اند. به نوشته این روزنامه، این هجوم بی‌سابقه، باعث شده تا انتظارها و پیش‌بینی‌ها از نتیجه انتخابات تغییر کند. واشنگتن‌پست در بخشی از گزارش خود مدعی شده که نگرانی رأی‌دهندگان در هر دو حزب، فراتر از انتخاب دونالد ترامپ یا جو بایدن است و آنها نگران این هستند که شکست حزبشان در این انتخابات، به‌ معنای مرگ دمکراسی در کشورشان خواهد بود و به همین‌خاطر است که شرکت در انتخابات را بسیار جدی گرفته‌اند.

روزنامه ایندیپندنت [ انگلیس ]
غرق رؤیا در کانال مانش

روزنامه ایندیپندنت گزارش یک خود را به ماجرای دردناک غرق 4پناهجو در کانال مانش اختصاص داده است. بر این اساس، یک شناور که پناهجویان را در وضعیت خطرناکی از فرانسه به انگلیس می‌برده، غرق شده و 4نفر، ازجمله 2کودک 5 و 8ساله جان خود را از دست داده‌اند. بازماندگان به مقامات گفته‌اند که یک نوزاد هم مفقود شده است. سازمان‌های خیریه گفته‌اند غرق شدن این افراد هشداری برای دولت انگلیس است که سیاست‌هایش باعث شده تا پناهجویان جانشان را برای رسیدن به انگلیس به خطر بیندازند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا از این حادثه ابراز تأسف کرده است. مقامات فرانسوی در عملیات امداد و نجات در سواحل دانکرک، 15نفر از پناهجویان را نجات داده‌ و به بیمارستان برده‌اند. یکی از راه‌های اصلی انتقال پناهجویان به انگلیس، از طریق کانال مانش است که فرانسه و انگیس را از هم جدا می‌کند.

روزنامه کویت‌تایمز [کویت ]
کویت؛ ‌حامی فلسطین

حمایت تمام‌قد کویت از ملت فلسطین در سازمان ملل، سوژه ‌گزارش یک روزنامه کویت‌تایمز است. نماینده دائم کویت در سازمان ملل، در سخنرانی خود در مجمع عمومی این سازمان، ‌صراحتا گفته است که کشورش از حق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند و به سیاست‌های اسرائیل حمله کرده است. کویت در حالی این موضع قاطعانه را گرفته که در هفته‌های اخیر، برخی کشورهای عربی ازجمله امارات و بحرین در اقدامی بی‌سابقه، با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کرده‌اند. در گزارش کویت‌تایمز آمده که نماینده کویت در سازمان ملل همچنین خواستار تحقیق درباره مرگ جوانان فلسطینی شده است. منصور العطیبه در صحبت‌های خود به این مسئله اشاره کرده که سیاست‌های اسرائیل، نشانه‌ای از قصد تل‌آویو برای تداوم اشغالگری خود از طریق فعالیت‌های غیرقانونی در پروژه شهرک‌سازی‌ است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید