• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 6 آبان 1399
کد مطلب : 114078
+
-

در هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات تهیه‌کننده سریال شهرزاد گفته شد شبکه فساد امامی از افراد بی‌بضاعت و بیکار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده است

به نام معتادان، به کام مفسدان

قضایی
به نام معتادان، به کام مفسدان

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و سایر متهمان روز گذشته برگزار شد. امامی، تهیه‌کننده سینما و سریال‌های خانگی مانند «شاهگوش» و «شهرزاد» به همراه سایر متهمان به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به مبلغ بیش از 1000میلیارد تومان از طریق دریافت تسهیلات از بانک سرمایه به واسطه پرداخت رشوه‌های کلان به مدیران و کارکنان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان و کارشناسان رسمی دادگستری متهم هستند. از اظهارات نماینده دادستان در جلسه دیروز دادگاه مشخص شد که متهمان این پرونده هم از حربه قدیمی و تکراری مفسدان اقتصادی برای پیشبرد اهداف خود بهره گرفته‌اند؛ استفاده از هویت افراد کارتن‌خواب، معتاد و بی‌بضاعت! رسول قهرمانی، نماینده دادستان به ضمانتنامه‌هایی در قالب 5شرکت اشاره کرد که مدیران آن از افراد بی‌بضاعت و فاقد سابقه مالی بوده‌اند و افتتاح حساب در آنها با ۲۰۰ هزار تومان بوده و بی‌شناسنامه هستند! به گفته وی، این ۵ شرکت ۵۰۹میلیارد تومان ضمانتنامه گرفته‌اند و به کالا تبدیل و از کشور خارج کرده‌اند. قهرمانی گفت: آقایان ۵ شرکت صوری با مدیران بی‌بضاعت تشکیل دادند و از بابلسر برخی از افراد را که اعتیاد دارند یا برخی را که بیکار یا بازنشسته بودند، آوردند و مدیر شرکت کردند. نماینده دادستان افزود: خانمی هست که در ساختمان‌ها نظافت می‌کرده و یک آقایی بوده که پیک موتوری بوده و با استفاده از این افراد شرکت تاسیس کردند و در حد کلان قیر گرفتند. بنا بر گفته قهرمانی، قیر در اختیار آقایان قرار گرفته و از کشور خارج شده و در تاریخ سر‌رسید، چک‌ها برگشت خورده‌اند و زمانی که پیگیری به عمل آمده، مشخص شده است که ضمانت‌خواه‌ها یکی پیک موتوری و دیگری بی‌بضاعت بوده است.

نفوذ از طریق اهدای هدایا
به گزارش میزان، در بخش دیگر جلسه دادگاه، نماینده دادستان به سازوکار شبکه فساد امامی پرداخت و درباره تلاش متهم ردیف اول برای چینش هیأت مدیره بانک تصریح کرد: امامی در ابتدا نقاط ضعف غندالی(مدیرعامل وقت صندوق ذخیره فرهنگیان) و همسر دوم ایشان را شناسایی می‌کند و متوجه می‌شود که اینها  نسبت به هدایا ضعف دارند، لذا یک سفر به فرانسه برای غندالی و همسرش فراهم می‌کند. وی با اشاره به سایر هدایای امامی برای غندالی و همسرش، گفت: در روز پدر برای غندالی هدایایی گرفته و در روز مادر نیز برای همسرش جواهر می‌گیرد. به گفته قهرمانی، در جریان 11سفر، امامی، غندالی و همسرش را به خارج برده و مادرخرجی نیز در آنجا داشته است. نماینده دادستان افزود: امامی وعده می‌دهد که می‌خواهم شما را به آمریکا ببرم و باید به سفارت آمریکا در فنلاند بروید و ویزا بگیرید. این جای سؤال دارد که چرا فنلاند؟ باید بررسی شود. نماینده دادستان تصریح کرد: غندالی و همسرش ۳ سفر به فنلاند می‌روند و در سفارت آمریکا مصاحبه می‌شوند. به گفته نماینده دادستان، دلایلی مبنی بر اینکه غندالی و همسرش به آمریکا رفته‌اند یا نه، وجود ندارد، اما پسر خانم شامانی می‌گوید که رفته‌اند. قهرمانی در ادامه به سایر خدمات امامی به غندالی و همسرش توضیح داد: در تولد خانم شامانی هدایای نفیسی داده می‌شود و امامی به غندالی لکسوس می‌دهد و در ملک بام نیاوران ۲ ملک به نام وی می‌شود که ملک طبقه ششم قبلا به نام حاجیان بوده است. ملکی در شمشک و دیزین به غندالی داده شده که کاغذ‌دیواری آن از دانمارک آمده و قاشق و چنگالش از امارات. تمام هزینه‌ها را مهدی محمدی به دستور امامی انجام می‌داده است.

کلاهبرداری متهمان از بدهکاران بانکی!
نماینده دادستان در ادامه به ترفندهای متهمان برای کلاهبرداری از بدهکاران بانکی و همزمان تسویه‌حساب آنها با بانک اشاره کرد و گفت: عطاآفرین فردی متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور است و تسهیلاتی از بانک سرمایه می‌گیرد و تسویه نمی‌کند تا اینکه امامی، وی را صید می‌کند و به او می‌گوید که ملکی به من بده تا کل بدهی‌هایت را صاف کنم. این فرد نیز ملک زاگرس را می‌دهد و امامی با ملک لواسان و گران‌نمایی تسویه می‌‌کند. هدف از این کار این بوده که املاک خوب را از بدهکاران بانکی بگیرد و با ملک‌هایی خیلی ارزان‌تر تسویه کند. نهایتا عطاآفرین بدهکار لحاظ شد و علیه امامی تحت عنوان کلاهبرداری شکایت کرد که چند روز قبل منجر به کیفرخواست شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید