• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 20 فروردین 1397
کد مطلب : 11395
+
-

کوتاه از سیاست

 حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت حاجیه خانم طاهره صنیعی‌نژاد، مادر شهیدان گرانقدر محسن، عبدالامیر و محمدرضا جراح‌زاده را تسلیت گفت.
  یکی از مسئولان سفارت ژاپن در تهران اخبار منتشر شده در برخی سایت‌ها مبنی بر اعطای تابعیت موقت 2ساله به اتباع ایرانی توسط دولت ژاپن را تکذیب کرد و گفت که این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.

  رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت کنفرانس «گروه بین‌المللی حمایت از لبنان» در پاریس، باز هم علیه ایران و حزب‌الله عقده‌گشایی کرد.
  محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه عصر دیروز در صدر یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی تهران را به‌ مقصد پایتخت سنگال ترک کرد و پس از آن هم به برزیل، اروگوئه و نامیبیا خواهد رفت.

  در پی انتشار ادعایی از سوی «ریچارد راتکلیف» همسر نازنین زاغری، تبعه ایرانی - انگلیسی مبنی بر اینکه مقامات قضایی ایران به وی گفته‌اند که علت اصلی زندانی‌‌ شدن همسرش، بدهی بریتانیا به ایران است، خبرنگار فارس از بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در این‌باره سؤال کرد که وی پاسخ داد: هیچ ارتباطی بین محکومیت وی با روابط دوجانبه تهران و لندن وجود ندارد و این موضوع به مسائل و اختلافات مالی که در برخی حوزه‌ها بین ایران و انگلستان وجود دارد، نیز ارتباط پیدا نمی‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید