• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 30 مهر 1399
کد مطلب : 113811
+
-

با مردم

   آدم‌ها یک مشت عدد نیستند
شکستن رکورد مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به کرونا فاجعه‌ای بزرگ است که گویا برای برخی مردم و مسئولان چندان جدی نیست و خیلی عادی عنوان می‌کنند که 337نفر مردند. واقعا این فقط یک رقم نیست، بلکه جان 337 انسان است که سهوا و بر اثر کمبود یا بی‌دقتی یا عدم‌اجرای درست پروتکل‌ها از بین رفته است و ما فقط به چشم عدد به آن نگاه می‌کنیم. مردم و مسئولان به‌خود بیایند.

مروتی از تهران

   افزایش حقوق بازنشستگان شامل حال عده‌ای نشد
چندی قبل از طرف بانک رفاه کارگران حقوق های اعلامی برای امثال من با یازده و نیمسال حق پرداخت بیمه رقم یک و نیم میلیون تومان اعلام شد اما دریافتی من و عده‌ای دیگر شبیه من همان 840تومانی است که قبلا بود. من با یک دختر بیمار  ‌ام اسی و زندگی در اتاقی اجاره‌ای واقعا چگونه باید ادامه دهم.
محمدرضا نکوسیمای تک 69ساله

   دست‌کم گرفتن سهم بازار کار درستی نیست
دست کم گرفتن نیروها و شاغلین بازار و به رسمیت نشناختن مکانیسم آنها در تمام دهه‌های گذشته تکرار شده و همان روند خودش را درتصمیمات مختلف سیاستگذار نشان می‌دهد. دلار 4200تومانی سال91 همانقدر مضحک بود که دلار 1200تومانی سال 98و دلار در نوسان 32هزار تومانی این روزها.
هاشمی از تهران

   دزدی گوسفند از منزل یک هموطن کرد تنم را لرزاند
در خبرها خواندم که سارق مسلح با خاور به خانه فردی رفته و 60گوسفند را سوار بر خاور کرده و با قرار دادن اسلحه بر شقیقه صاحبخانه او را وادار به سکوت کرده و سرقت موفقی داشته است. آیا اینها واقعا در ایران رخ می‌دهد. برای تامین امنیت اجتماعی باید دقت و سرمایه‌گذاری بیشتری شود.
امینی از سنندج

   چرا سود مجامع و افزایش سرمایه شامل سهام عدالت نمی‌شود
با توجه به امکان خرید و فروش سهام عدالت و اینکه سهام یادشده در ردیف سایر سهام‌ها قرار دارد چرا سود مجامع و افزایش سرمایه شامل این سهام نمی‌شود؛ به‌عنوان نمونه سهمی در سبد معاملات کارگزاری داشتم و  سهام عدالت هم به من تعلق گرفته بود به سهم داخل سبدم سود مجمع و افزایش سرمایه تعلق گرفت اما به سهمی که در سبد سهام عدالت داشتم خیر. این چگونه عادی‌سازی‌ سهام عدالت است؟ و آیا این روند با عدالت سازگار است؟
آزاد از تهران

   پرونده املاک نجومی در کل کشور بررسی شود
پرونده املاک نجومی که این روزها فهرست آنها بیرون آمده است فقط شامل تهران نباشد و به‌صورت فراگیر در کل کشور بررسی شود و رسانه‌ها نیز به‌طور مستمر بررسی و اطلاع‌رسانی کنند.
یونسی از تهران

   مسئولان اطلاعات درست به مردم بدهند
اقتصاد ایران در شرایط کنونی از همسایگان هم ضعیف‌تر است تا چه رسد به کشورهای اروپایی. امروزه مردم معمولی هم اطلاعات اولیه‌ای از اقتصاد دارند و درست نیست که مسئولان به مردم اطلاعات نادرست بدهند.
شیرزاد از اهواز

   جاده باقرشهر در حریم بهشت‌زهرا نیازمند روشنایی و آسفالت
دفن اموات تهرانی در محدوده باقرشهر حد فاصل جاده قدیم تهران-قم که از آن به‌عنوان بهشت زهرای جدید یاد می‌شود باعث افزایش تردد در این محدوده شده؛ درحالی‌که جاده یادشده بدون روشنایی و خط‌کشی است و آسفالت آن بسیار قدیمی و ترک خورده است و بدتر از همه دوربرگردان بسیار نامناسبی دارد. لطفا رسیدگی شود.
بلغار از تهران

   سد معبر آسایش را از گرگانی‌ها گرفته است
سد معبر در گرگان آنقدر گسترش یافته که جایی برای تردد عابران نمانده است. هرکس از کار بیکار شده بساطی دایر کرده و بخشی از پیاده‌رو و حتی خیابان را گرفته است. آیا مسئولان قصد ندارند با این حجم دستفروش که اغلبشان به امید لقمه‌ای نان بساط می‌کنند و سد معبر هم کرده‌اند بازارچه‌ای محلی راه‌اندازی کنند تا هم آنها به نانشان برسند و هم مردم به کارشان؟
نوری از گرگان

این خبر را به اشتراک بگذارید