• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 30 مهر 1399
کد مطلب : 113810
+
-

مراسم تشییع پیکر شهید محمدی، امروز برگزار می‌شود

وداع با شهید امر به معروف

وداع با شهید امر به معروف

یک روز پس از شهادت محمد محمدی، بسیجی آمر‌به‌معروف در پایتخت، مراسم وداع با پیکر او در حالی برگزار شد که عامل اصلی این جنایت از سوی پلیس دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده است.
به گزارش همشهری، دیروز معراج شهدای تهران میزبان پیکر محمد محمدی، شهید آمر به معروف بود تا خانواده‌اش و شماری از نزدیکان او برای آخرین بار با پیکر شهید وداع کنند.
محمدی که از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج انصارالامام بود، شامگاه یکشنبه، در جریان درگیری با اشرار در تهرانپارس با ضربه چاقو به شهادت رسید. وقتی ماموران پلیس برای بررسی‌ این حادثه راهی محل شدند معلوم شد که در ابتدا جوانی در حالی‌که سوار بر خودروی پژو بوده به دلیل برخورد آینه ماشینش با زن جوانی درگیر شده است. او شروع به فحاشی به این زن کرده بود که پس از آن اهالی محل برای کمک به زن جوان با راننده درگیر شدند اما لحظاتی بعد یک خودروی پراید با دو سرنشین و یک پسر موتورسوار به هواخواهی از راننده پژو وارد درگیری شدند. در این میان شهید محمدی سعی داشت با امر به معروف، افرادی که با اهالی محل درگیر بودند را به آرامش دعوت کند و به درگیری خاتمه بدهد اما ناگهان پسر موتورسوار با چاقو ضربه‌ای به او زد و وقتی شهید محمدی غرق خون شد، فرار کرد.  یکی از شاهدان حادثه به ماموران گفت: وقتی آن خانم و آقا با هم درگیر شدند، شهید محمدی نزد آن آقا رفت و به او گفت که چرا فحش ناموس می‌دهی. اینجا زن و بچه مردم رد می‌شوند اما او صدایش را بالا برد و گفت: «‌به تو چه؟ دوست دارم فحش می‌دهم.» لحظاتی بعد چند نفر دیگر هم به او ملحق شدند و درگیری بالا گرفت و یکی از آنها با چاقوی بلندی که داشت به شهید بسیجی ضربه زد و بعد همگی فرار کردند.
 
اهدای عضو
جوان بسیجی به بیمارستان انتقال یافت اما شدت ضربه و جراحتش به حدی بود که جانش را از دست داد. در این شرایط خانواده وی رضایت دادند تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود. تصمیم بزرگی که باعث ‌شد شهادت محمد به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره هدیه کند.  یکی از همسایه‌های این بسیجی شهید به همشهری می‌گوید: محمد دو پسر 9 و 11 ساله دارد. او عاشق اهل بیت بود و در نهایت هم نزد آنها شتافت. باورم نمی‌شود که او دیگر در بین ما نیست. از وقتی این اتفاق افتاده، همه درباره خوبی‌های او حرف می‌زنند. کارهای خیری که حتی خیلی از ما که از دوستانش بودیم از انجام آنها توسط محمد بی‌خبر بودیم.

دستگیری قاتل
در حالی که خانواده محمد در بیمارستان برگه اهدای عضو را امضا می‌‌کردند، تحقیقات پلیس برای دستگیری عاملان جنایت ادامه داشت.  ماموران پلیس با تحقیق از شاهدان و بررسی‌های تخصصی موفق شدند تا عصر دوشنبه گذشته همه متهمان را بازداشت کنند. در این میان پسر موتورسوار که عامل اصلی این جنایت بود، به اتهام قتل عمدی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و دیروز در برابر بازپرس پرونده قرار گرفت.
عامل جنایت در حالی به جرم خود اعتراف کرده که روز گذشته مراسم وداع با پیکر این شهید برگزار شد و قرار است مراسم تشییع پیکر او امروز در محل زندگی وی برگزار و سپس برای تدفین به قطعه شهدای بهشت زهرا(س) منتقل شود.

توضیح و پوزش
به دنبال شهادت بسیجی آمر به معروف و انتشار این خبر با تیتر«مرگ مرد بسیجی در درگیری با اشرار» در همشهری روز گذشته، برخی از شهروندان در تماس با همشهری، به خاطر عدم استفاده از واژه شهادت در تیتر خبر گلایه کردند. باید تاکید کنیم که فرزندان شما در همشهری نسبت به ارزش‌های فرهنگی، دینی و ملی متعهد و پایبند هستند و خطای اتفاق افتاده از آن جهت بوده که جزئیات حادثه به‌دلیل عدم رهگیری قاتل اعلام نشده بود. با این حال همشهری بابت تیتر دیروز از خوانندگان و خانواده آن شهید پوزش می‌طلبد.

شهید مصلح
جوانمردی و دفاع از بی پناهان و مظلومان خصلت کلی ایرانیان و به‌وی‍ژه مسلمان ایرانی است. اتفاقی که در گوشه ای از تهران افتاد و شهید محمد محمدی در دفاع از یک هموطن خود به شهادت رسید؛ این نشان می‌دهد که به رغم ناملایمات و دشواری هایی که در این روزگار مردم ما با آن مواجهند دفاع از حق و حمایت از کسانی که مورد تعرض اوباش قرار می گیرند،هنوز به عنوان یک ارزش در بین جوانمردان وجود دارد و کمرنگ نشده است. شهید بسیجی محمد محمدی در جایی به شهادت رسید که نمی باید این اتفاق می افتاد؛ در شهر تهران، جایی که خطاکاران نباید به این سادگی و برای قدرت‌نمایی دست به چاقو ببرند. در این حادثه بسیجی حافظ امنیت، دوستدار حق و از همه مهمتر مصلح، به شهادت رسید. بسیجی‌ای که به شهادت حاضران در صحنه، قصدی به‌جز مصالحه و آرام کردن فضا نداشت. کسی نگفته که او درشتی کرده است؛ اتفاقا همه تاکید کرده اند که او آمر به معروف با اخلاقی بود که تمام تلاش خود را برای منصرف کردن معترضان انجام داد. از این جهت ارج و ارزش کار شهید محمدی صدافزون می شود. او با کلام مصلحانه و در اوج مظلومیت و خیرخواهی جان خود را برسر امر به معروف و نهی از منکر گذاشت. همشهری برای این شهید معزز همنشینی با اولیای الهی و برای خانواده محترم او از درگاه الهی صبر مسئلت می نماید.

این خبر را به اشتراک بگذارید