• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 30 مهر 1399
کد مطلب : 113792
+
-

سخنگوی دولت با انتقاد از تخریب‌های غیراخلاقی دولت

عده‌ای دولت‌زدایی می‌کنند

ربیعی: عده‌ای در جنگ خصمانه علیه دولت قرار گرفته‌اند، در شرایطی که بیش از هر زمان دیگر تحت فشار بین‌المللی هستیم، هدف از این همه دولت‌زدایی چیست؟

دولت
عده‌ای دولت‌زدایی می‌کنند

سخنگوی دولت در نشست سه‌شنبه ‌خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره واکنش‌های برخی به سخنان روحانی درباره صلح امام حسن(ع) اظهار کرد: 2گروه عامدانه به سوء‌برداشت‌ها دامن می‌زنند؛ یک گروه اتاق فکرهای تحریم و جنگ‌افروزان کنار کاخ سفید هستند که از هر فرصت، سخن و کلامی برای حمله به دولت جمهوری اسلامی ایران و نیل به اهداف ضد‌ایرانی و ضد‌انسانی خود استفاده می‌کنند.به گفته ربیعی اهداف آنها القای بی‌ثمر‌بودن مقاومت ملت و دولت، به‌هم‌ریختگی امور و تضعیف دولت ایران است و این نتیجه‌گیری که ایران مسیری جز تن‌دادن به خواست‌های قلدرمآبانه ترامپ ندارد. گروه دوم طیفی از معارضان دولت هستند. سخنگوی دولت ادامه داد: من از واژه مخالف و منتقد استفاده نکردم-ما هم به مخالف و هم به منتقد احترام می‌گذاریم- اینها گویی در یک جنگ خصمانه علیه دولت قرار گرفته‌اند وگرنه منتقد و مخالف همیشه مورد احترام ما بوده است که از هر سخن و نظر رئیس‌جمهور برای تخریب غیراخلاقی و غیراسلامی و حمله به دولت و ایشان به‌منظور اهداف کوتاه‌مدت سیاسی و کسب قدرت و پشیمان‌کردن مردم از صندوق انتخابات، خود سوءاستفاده می‌کنند. ربیعی گفت : آیا هدف پشیمان‌کردن مردم از صندوق انتخابات است؟ در شرایطی که بیش از هر زمان دیگر تحت فشار بین‌المللی هستیم، هدف از این همه دولت‌زدایی چیست؟ از طرفی هیچ تغییری در مواضع دولت ایجاد نشده و شرایط تعیین‌شده جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت آمریکا به مسیر دیپلماسی کاملا روشن است.

شرط تهران برای بررسی پیشنهادهای واشنگتن
ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه انتخابات آمریکا، تاکید کرد: ما علاقه‌ای برای مداخله در سیاست داخلی آمریکا نداریم، اما مواضع نامزدهای انتخاباتی را درباره ایران با دقت دنبال می‌کنیم. ما اهمیتی نمی‌دهیم که کدام حزب و نامزد کنترل کنگره و دولت آمریکا را به‌دست خواهد گرفت. هر دو حزب می‌توانند سیاست‌های مخربی را علیه صلح و امنیت جهانی دنبال کنند و همینطور می‌توانند سیاست‌هایی را در پیش بگیرند که به سود منافع دو ملت باشد. تا وقتی سیاست‌های آمریکا درباره ایران به همین اندازه خصمانه و کینه‌توزانه باشد، تغییری در واکنش‌های ما صورت نخواهد گرفت، اما اگر پیروز انتخابات آمریکا اقدامات خصمانه علیه ملت ایران را متوقف کند و به حقوق جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران احترام بگذارد، پیشنهادهای آمریکا در چارچوب‌های بیان‌شده توسط مقامات ایران و در چارچوب برجام قابل بررسی خواهد بود.

ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند
سخنگوی دولت رفع محدودیت‌های تسلیحاتی ایران را یکی از دستاوردهای دولت در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: سیاست درست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم‌خروج از برجام امروز خاصیت خود را نشان داد. به‌رغم مخالفت‌ها و فشارهای سیاسی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اسرائیل این محدودیت‌ها برداشته شد. براساس گزارش ایسنا، علی ربیعی درباره نتایج این پیروزی دیپلماتیک تصریح کرد: شکسته‌شدن حصر تسلیحاتی کشورمان به‌نوبه خود نوید‌بخش عقب‌نشینی‌های دیگر ازجمله رفع سایر تحریم‌های ظالمانه در همه عرصه‌های اقتصادی و مالی و بانکی و سایر اقلام بشری می‌تواند باشد. به بیان روشن‌تر، همان مقاومت و همان ایستادگی بر مواضع اصولی و حقوقی که زمینه‌ساز رفع تحریم تسلیحاتی شد، در منتهای منطقی خود ثمرات دیگری در عرصه‌های اقتصادی به‌دنبال خواهد داشت که از هم‌اکنون واکنش سراسیمه تحریم‌گران و سوداگران تنش را برانگیخته است. او در ادامه با بیان اینکه هوچی‌گری تحریم‌گر درباره رفع تحریم تسلیحاتی ریشه در همین ایران‌هراسی دیوانه‌وار دارد، گفت: آنها خیلی خوب می‌دانند که ایرانیان در قرون اخیر هیچ‌گاه آغازگر تهاجم نظامی به هیچ کشوری نبوده‌اند. سلاح ایرانی در این کشور همواره پشتوانه صلح و امنیت سرزمینی و منطقه‌ای بوده است. صریح‌تر بگویم ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند، عاشق صلح و ثبات و همزیستی و همکاری‌های منطقه برای توسعه پایدار هستند. ربیعی در ادامه این نشست خبری درباره نحوه استفاده ایران از فرصت لغو تحریم‌های تسلیحاتی گفت: جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد که به مسابقه تسلیحاتی در این منطقه که در خدمت منافع مالی شرکت‌های تولید‌کننده تسلیحات است، بپیوندد. هم‌اکنون در این زمینه برنامه‌ای خاص نداریم، البته هر زمان که براساس نیازهای مشروع و معقول دفاعی لازم بدانیم و به همان ترتیبی که براساس عرف رایج بین‌المللی و حق ذاتی هر کشور در دفاع از خود فهمیده می‌شود، اقدام خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید