• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 30 مهر 1399
کد مطلب : 113777
+
-

در حاشیه سیاست / مشاور رهبری متولی قرارداد 25ساله با چین

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته که علی لاریجانی، مشاور رهبری پیشبرد قرارداد 25ساله ایران با چین را برعهده گرفته است. به گزارش مهر، محمود واعظی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا علی لاریجانی مسئول اجرای سند همکاری ایران و چین شده است؟ گفت: آقای لاریجانی زمانی که رئیس مجلس بود و در سفری هم که به چین داشت، موضوع سند ۲۵ساله را دنبال می‌کرد. وی افزود: بعد از اینکه لاریجانی از مجلس بیرون آمد، از او درخواست کردیم کار خود را درخصوص پیگیری این سند ادامه دهد، او هم پذیرفت و این روزها برای پیشبرد برنامه‌های مربوط به اجرای این توافق همکاری ایران و چین وقت می‌گذارد.

  حمله پناهیان به دولت
روز گذشته اظهارات جنجالی جدیدی از سخنان علیرضا پناهیان، رئیس حوزه علمیه دارالحکمه در رسانه‌ها منتشر شد. پناهیان در سخنانی در مشهد مقدس مدعی شده که فقر و تورم در کشور به‌صورت عمدی توسط دولت ایجاد شده است. وی از خدا خواستار نابودی مسئولانی شده است که «خبیثانه‌ترین رفتار ضد‌دین را انجام می‌دهند و آن، به فقر و فلاکت کشاندن مردم است.» بنابر گزارش اصلاحات نیوز، وی همچنین گفت: «من باور نمی‌کنم این فقر و تورمی که به‌وجود آمده، دست‌ساز و عمدی نباشد. حالا اینکه نفوذی‌ها در چه سطحی در این دولت وجود دارند، بحث دیگری است.»  

  مصلحت کشور در اخراج روحانی است!
یک فعال سیاسی اصولگرا ضمن انتقاد از رفتار مجلس یازدهم در قبال عملکرد دولت روحانی، گفت: مجلس اگر انقلابی عمل کرده بود باید تا امروز آقای روحانی از اریکه قدرت خارج می‌شد. صادق کوشکی به «انتخاب» گفته که «مجلس یازدهم اگرچه اصولگراست ولی اکثریت آن یک اکثریت ضعیف و اقلیت آن یک اقلیت قوی فرصت‌طلب است.» کوشکی همچنین گفته که بهترین مصلحت در روزگار فعلی کشور، اخراج آقای روحانی از قدرت است. هیچ‌چیزی به اندازه این اتفاق به سود مصلحت و منفعت کشور و مردم و نظام و انقلاب نیست.

  یک استاندار با 50مشاور!
احمد نادری، نماینده مجلس از وقوع تخلفاتی در یکی از استانداری‌های استان‌های جنوبی کشور خبر داد و گفت که باید هرچه سریع‌تر پرونده شرکت هفت‌تپه به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شود. به گزارش ایسنا، نماینده تهران با اشاره به نتایج تحقیق و تفحص دیوان محاسبات از عملکرد، روند واگذاری و وضعیت بعد از واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نوشت: «نتیجه تحقیق و تفحص ماده۴۲ دیوان محاسبات کشور از استانداری یکی از استان‌های جنوبی کشور را دیدم، تخلفات وحشتناک و گسترده است. طنز ماجرا این است که استاندار مربوطه، فقط ۵۰نفر را به‌عنوان مشاور منصوب کرده است.» 

  رزمایش پدافند هوایی از امروز آغاز می‌شود
امیر قادر رحیم‌زاده،  فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت99، از آغاز این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی ارتش، وی گفت: این رزمایش با مشارکت یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش و تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور در شرایط نزدیک به رزم واقعی برگزار خواهد شد.

  پاسخ سخنگوی عدلیه به سخنگوی دولت
سخنگوی قوه قضاییه در مورد اظهارات روز گذشته علی ربیعی که گفته بود لازم است قوه قضاییه در موضوع توهین برخی نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهوری ورود کند، گفت: به‌نظر می‌رسد سخنان سخنگوی محترم دولت نشأت گرفته از بی‌اطلاعی ایشان از اصلاحیه قانون مجازات اسلامی است. به‌گزارش مرکز رسانه قوه‌قضاییه، غلامحسین اسماعیلی گفت: با توجه به قانون مجازات اسلامی حبس که در ماه‌های پایانی مجلس قبل به‌تصویب رسیده، دایره شمول جرائم قابل گذشت توسعه یافته و برخی از مواد قانون مجازات اسلامی ازجمله ماده609 این قانون با عنوان هتک حرمت مقامات رسمی کشور در زمره جرائم قابل گذشت قرار گرفته و در این جرایم ورود و رسیدگی قوه قضاییه نیازمند شکایت رسمی از ناحیه مقامات مذکور است. اسماعیلی در پایان تأکید کرد: بدیهی است درصورت اعلام شکایت برابر ضوابط و مقررات قانونی رسیدگی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید