• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 30 مهر 1399
کد مطلب : 113767
+
-

شفیعی:لیگ بنگلادش پیشرفته‌تر از لیگ ایران خواهد شد!

مدافع سابق سپاهان و تراکتور از انتقال عجیبش به لیگ بنگلادش دفاع می‌کند

شفیعی:لیگ بنگلادش پیشرفته‌تر از لیگ ایران خواهد شد!

امیرحسین اعظمی

خالد شفیعی که فصل گذشته پیراهن سایپا را بر تن داشت، در تصمیمی جالب به فوتبال بنگلادش رفت. این مدافع 33ساله قبلا سابقه حضور در فوتبال شرق آسیا را داشت و برای اف. سی. سئول کره‌جنوبی بازی می‌کرد. شفیعی این‌بار بنگلادش را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد تا چالش جدیدی را در «باشوندارا» تجربه کند. با شفیعی درخصوص ترک لیگ برتر فوتبال ایران و انتقال عجیبش به بنگلادش صحبت کرده‌ایم.
 انتخاب عجیبی انجام دادی، چرا لیگ بنگلادش؟
من کاملا برای این انتخاب مطالعه کردم و وقتی چنین پیشنهادی رسید، روی تیم باشوندارا به‌خوبی تحقیق کردم. یک هفته بعد از انجام آخرین بازی با پرسپولیس در لیگ برتر، این پیشنهاد به من رسید. این تیم قهرمان لیگ بنگلادش شده و در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت؛ در ضمن باشوندارا چند بازیکن برزیلی، آرژانتینی و اسپانیایی دارد. سرمربی تیم هم اسپانیایی است و من خوشحالم که اینجا را انتخاب کرده‌ام.
 با توجه به قیمت ارز در ایران، به‌نظر می‌رسد مسائل مالی خیلی روی انتخاب تو نقش داشت؟
مسائل مالی هم مهم بود، ولی همه‌‌چیز به این موضوع مربوط نمی‌شود. من قبلا هم به کره رفته بودم و دوست داشتم این بار بازی در یک کشور دیگر را تجربه کنم. دنبال چالش جدیدی بودم و با تحقیق و مشورت اینجا را انتخاب کردم. فوتبال بنگلادش در مسیر پیشرفت قرار دارد.
   ولی خیلی‌ها معتقدند سطح فنی لیگ این کشور پایین است؟
سطح فنی لیگ بنگلادش قابل‌قبول است. آنها برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند و شک نکنید لیگ این کشور چند سال دیگر پیشرفته‌تر از لیگ ایران خواهد شد. از طرفی من باید به آینده خودم هم فکر می‌کردم و همه‌‌چیز فوتبال نیست. زمانی هم که به فوتبال کره رفتم، برخی گفتند چرا آنجا را انتخاب کردم و اصلا چه‌کسی به کره‌جنوبی می‌رود که خالد شفیعی رفته است. به هر حال نظرها متفاوت است، ولی من تصمیمی را می‌گیرم که احساس می‌کنم از آن تصمیم سود
می‌برم.
 ولی قبول داری حضور در فوتبال کره‌جنوبی برای تو تجربه تلخی بود؟
من در آنجا مصدوم شدم و این موضوع خیلی به فوتبالم ضربه زد. اگر مصدوم نمی‌شدم، قطعا شرایط فرق می‌کرد. امیدوارم اینجا بدشانسی نیاورم و روزهای خوبی را در لیگ بنگلادش پشت سر بگذارم.
    از لیگ ایران پیشنهاد داشتی؟
بله، چند پیشنهاد از لیگ برتر داشتم، ولی دوست داشتم به خارج از ایران بروم. من اینجا را انتخاب نکردم که فقط یک فصل بازی کنم، دوست دارم بمانم و چند فصل خوب داشته باشم. فوتبال در بنگلادش پیشرفت کرده است و می‌خواهم اینجا هم خودم را نشان دهم.
 در تیم جدیدت شماره چند را بر تن می‌کنی؟
من شماره4را دوست دارم، ولی این شماره در اختیار یکی از بازیکنان قدیمی تیم است؛ به همین دلیل شماره44را انتخاب کردم. در سپاهان و سایپا هم همین شماره را انتخاب کرده بودم. امیدوارم در تیم جدیدم اتفاقات خوبی را رقم بزنم و دوست دارم تجربیاتم را در فوتبال بیشتر کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید