• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 29 مهر 1399
کد مطلب : 113652
+
-

از خیالستان زندگی تا مربی ورزشی در بوستان‌ها

شهر در افق پیش‌رو
از خیالستان زندگی تا مربی ورزشی در بوستان‌ها


طی روزهای آینده اجرای طرح‌ها و پروژه‌های جدیدی در شهر تهران کلید می‌خورد که اغلب آنها برای توسعه سرانه‌های فضای سبز، تفریحی و ورزشی انجام می‌شوند. در میان این پروژه‌ها، آغاز احداث پروژه‌ای با نام خیالستان زندگی در قالب یک‌پل با رویکرد پیاده‌محوری و فضای سبز به اجرا درخواهد آمد، جذاب می‌نماید؛ این در حالی است که پیروز حناچی، شهردار تهران هم دیروز گفت: «در منطقه ۱۴ پارک‌های زیادی افتتاح می‌شود. به‌زودی پارک‌های حکیم، اخوان، چهار باغ و گل‌ها افتتاح خواهد شد.» به گزارش همشهری، در ادامه تعدادی از برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌هایی که به‌زودی به اجرا درمی‌آیند، آمده است.

آغاز احداث پروژه خیالستان زندگی؛ به‌زودی
عملیات اجرایی پروژه پیوند پهنه‌های مجاور بزرگراه امام علی(ع) معروف به «خیالستان زندگی» به‌زودی آغاز می‌شود.
به گزارش همشهری، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در رابطه با این پروژه، گفت: «اقدامات پیش‌نیاز به‌منظور فراهم ساختن شرایط آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خیالستان زندگی ضمن تحویل کارگاه انجام شده است. همزمان با آماده‌سازی‌ طرح‌های مقدماتی پروژه، فعالیت‌هایی از قبیل نقشه‌برداری جهت صحت‌سنجی کدهای طرح اولیه، گمانه‌زنی و سونداژهای لازم جهت تعیین میزان باربری شمع‌ها و آزمایش‌های تکمیلی ژئوتکنیک در حال انجام است.» علی پیوسته با بیان اینکه اقدامات لازم برای رفع معارض‌های تاسیساتی موجود در مسیر پروژه هم در دستور کار قرار گرفته، افزود: «پروژه احداث خیالستان زندگی با هدف افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد دسترسی‌های محلی و تسهیل دسترسی به ایستگاه مترو در محلات سبلان، تسلیحات و لشگر تعریف و طراحی شده است.»  پروژه خیالستان زندگی با پیوند عرصه‌های شهری مجاور بزرگراه امام علی(ع) و ایجاد کاربری‌های متنوع پیاده‌محور، در بخش حد فاصل پل‌های خیابان شهیدحیدری تا خیابان فتاحی اجرا می‌شود. شهردار منطقه 8نیز که پروژه در محدوده کاری این منطقه به اجرا درمی‌آید، در همین ارتباط گفت: «از 2سال پیش در اتاق فکر برنامه‌ریزی اقدامات آتی نسبت به کمبودهای سرانه منطقه بحث و بررسی شد و با نتایج استخراج شده متوجه شدیم در ناحیه 3به‌شدت با کمبود سرانه فضای سبز مواجه هستیم. براساس این نتایج، اقدامات پیش‌نیاز به‌منظور فراهم ساختن شرایط آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت خیالستان زندگی با تحویل کارگاه انجام شده است.»
مهناز استقامتی گفت: «پروژه با پیوند عرصه‌های شهری مجاور بزرگراه امام علی(ع) و ایجاد کاربری‌های متنوع پیاده‌محور، در بخش حد فاصل پل‌های خیابان شهیدحیدری تا خیابان فتاحی اجرا می‌شود.»
به گفته او، طرح خیالستان زندگی در ارتباط مستقیم با محله سبلان و محله لشگر و ارتباط غیرمستقیم با محله‌های تسلیحات و وحیدیه است و به وسیله آن، 2پل ستاری تا حیدری با عرشه‌ای به فاصله 25هزار مترمربع، روی بزرگراه امام علی(ع) به هم پیوند می‌خورند. استقامتی این پروژه را فرامنطقه‌ای عنوان کرد و گفت: «تا به حال در هیچ کجای ایران، پلی برای ایجاد فضای سبز و تفرجگاه ایجاد نشده است. برای اجرای این طرح، همه جهات ازجمله نما، پوشش گیاهی، دسترسی و ایجاد امنیت لازم بررسی و پیش‌بینی شده و تلاش ما این است که حداکثر تا یک سال و نیم آتی، طرح خیالستان زندگی را به بهره‌برداری برسانیم. در کنار اجرای این پروژه، پارکینگ زیرسطحی ۱۰۰ واحدی نیز درنظر گرفته خواهد شد.»

استقرار مربی ورزشی در بوستان‌ها
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از استقرار مربی ورزشی در بوستان‌های پایتخت برای آموزش وسایل ورزشی پارکی خبر داد. امیر محسنی گفت: «در ۲۲۰۰ بوستان تهران وسایل ورزشی پارکی داریم. به‌تازگی نحوه استفاده از ۳۰ نوع وسایل پارکی را در قالب ویدئوی آموزشی تولید کرده‌ایم که توضیح داده شده تمامی این وسایل استاندارد هستند؛ این در حالی است که پزشکان و کارشناسان فیزیوتراپی و طب، استفاده از این وسایل پارکی را در ویدئوهایی آموزش می‌دهند. حال در اقدامی دیگر، به‌زودی مربی‌های ورزشی در بوستان‌ها استقرار می‌یابند؛ اگرچه صبح‌ها در برخی از بوستان‌های تهران، مربی‌های ورزشی در ایستگاه‌های ورزش بوستان‌ها، نسبت به راهنمایی شهروندان اقدام می‌کنند.»

تدوین پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰
تدوین نهایی بودجه سال آینده به‌زودی آغاز می‌شود؛ اقدامی که پس از مشخص شدن فرایندهای بودجه‌نویسی صورت می‌گیرد. حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران در همین ارتباط از آغاز فرایند تدوین پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران خبر داد و گفت: «براساس الزامات قانونی باید بودجه سال آینده تا آخر دی‌ماه به شورای شهر تقدیم شود. شورا نیز طی 3‌ماه پس از آن، فرصت برای رسیدگی و تصویب دارد.» او افزود: «رویکردهای موردنظر مدیریت شهری در چارچوب برنامه سوم توسعه شهر و اولویت‌های مدنظر مدیریت شهری و شورای شهر تهران تدوین و برای هریک از برنامه‌ها ردیف بودجه مشخصی درنظرگرفته می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید