• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مهر 1399
کد مطلب : 113535
+
-

کافه مجلس

   ادعای یک نماینده درباره کشف داروی کرونا
احمدحسین فلاحی، نماینده همدان در نشست دیروز مجلس در تذکری گفت: هم‌اکنون هر 6دقیقه یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهد و تلفات در این زمینه نسبت به پیک اول شیوع کرونا چند برابر شده است ضمن اینکه خبرهایی داریم از اینکه برخی استان‌ها در کشور داروهایی ساخته‌اند کما اینکه یک نمونه از آن را آورده‌ام که 8‌ماه قبل برای درمان قطعی کرونا معرفی شده بود و به دانشگاه بقیه‌الله نیز داده شده اما جوابی در این زمینه نداده است بنابراین مردم تلف می‌شوند و کسی به فکر نیست.

  مجلس وقت اضافه نداشت
در چند‌ ماه اخیر یکی از مباحث هیأت رئیسه با نمایندگان بر سر وقت نطق و تذکر بود، دیروز اما هیأت رئیسه تصمیم جدیدی گرفته بود که به محض به پایان رسیدن وقت میکروفون نمایندگان قطع می‌شد. به گزارش ایسنا، علی نیکزاد که در ساعاتی، ریاست جلسه دیروز را به‌عهده داشت درخصوص علت قطع شدن میکروفون نمایندگان در پایان زمان صحبت‌هایشان در صحن علنی گفت: قطع شدن میکروفون نمایندگان در انتهای زمان اختصاص یافته به نطق‌ها، تذکرات و اخطارهای قانون اساسی آنها به‌دلیل زمانبندی است که در روی دستگاه‌های الکترونیکی صورت گرفته است. او با بیان اینکه این قطع شدن میکروفون به هیچ عنوان جسارت به ساحت محترم نمایندگان نیست، ادامه داد: از نمایندگان استدعا می‌شود که زمان را در اینگونه مواقع در نظر بگیرند، چرا که در نهایت ۱۵ ثانیه بعد از زمان تنظیم شده برای ایشان، دستگاه به‌صورت خودکار میکروفون را قطع می‌کند.

  حمایت از افشاکنندگان فساد
در جلسه علنی دیروز مجلس یک فوریت طرح حمایت از افشاکنندگان فساد با ۱۷۹ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر تصویب شد. به گزارش ایسنا، روح‌الله نجابت، نماینده شیراز درباره این طرح گفت: نمی‌توان با سامانه و دستورالعمل با فساد مبارزه کرد، درصورتی که از افشاکنندگان فساد حمایت مالی شود، مردم برای گزارش تخلف‌های مالی تشویق می‌شوند. او یکی از ابزارهای مبارزه با فساد را جلب مشارکت مردم دانست و افزود: در تدوین طرح حمایت مالی از افشاکنندگان فساد از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها و معاونت قوانین مجلس استفاده شده است.

  دیدار نمایندگان با رئیسی
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: رئیس دستگاه قضا عنوان کرد که با زندانی کردن افراد به خاطر مهریه مخالفیم و معتقدیم کسی که معسر است نباید به زندان برود مگر اینکه ملائت و توانمندی وی برای پرداخت مهریه ثابت شود. حسن نوروزی،  نماینده مردم رباط کریم در مجلس در گفت وگو با فارس، با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس با رئیس قوه قضاییه گفت: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عنوان کرد که رسیدگی به طرح‌ها و لوایح شوراهای حل اختلاف،‌ ساماندهی نظام وکالت، دادگاه‌های اقتصادی و اعتبار سند رسمی در دستورکار کمیسیون قضایی مجلس قرار گیرد. در این جلسه بحث انتقال زندان‌ها از داخل به خارج از شهرها مطرح و پیشنهاد شد که 10 هزار هکتار زمین از سوی منابع طبیعی برای این منظور در نظر گرفته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید