• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مهر 1399
کد مطلب : 113519
+
-

روی خط خبر

شجاع کلیدی‌تر است یا بشار؟
تا لحظه تنظیم این مطلب هنوز به‌طور قطعی معلوم نیست که تکلیف شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن چه خواهد شد؛ آیا آنها از پرسپولیس جدا می‌شوند یا می‌مانند؟ بشار پیشنهاد خوبی از لیگ ستارگان قطر دارد و پافشاری می‌کند که برود. او حتی در چند نوبت با هواداران پرسپولیس خداحافظی هم کرده، اما گویا از نظر حقوقی قادر به فسخ قراردادش نیست و نهایتا باید با مدیران باشگاه کنار بیاید. بنابراین رسن همچنان در کشمکش است و روشن نیست سرنوشت او به کجا کشیده خواهد شد. از طرف دیگر شجاع خلیل‌زاده هم که خواهان ترمیم رقم دستمزدش بود، قراردادش را به‌طور یکطرفه فسخ کرده؛ هرچند باشگاه بیانیه‌ای در مورد حفظ قطعی او منتشر کرده است. مسلما به سود تیم است که هر دو بازیکن به کارشان در جمع سرخپوشان ادامه بدهند، اما پرسش اینجاست که اگر قرار به جدایی یکی از آنها باشد، پرسپولیس بابت کوچ کدام‌یک بیشتر ضرر خواهد کرد؟ در این صورت به‌نظر می‌رسد جدایی شجاع خلیل‌زاده برای پرسپولیس زیان‌بارتر باشد.
اگرچه بشار بسیار بازیکن خاصی است و جانشین ندارد، اما اگر قرار باشد فعلا فقط به فینال لیگ قهرمانان آسیا نگاه کنیم، در آن تک بازی استحکام خط دفاعی می‌تواند اولویت بالاتری داشته باشد. حقیقت آن است که خلیل‌زاده هم‌اکنون در بهترین فرم فوتبالش قرار دارد؛ آنقدر مسلط و باتجربه که جلال حسینی از او به‌عنوان بهترین مدافع میانی ایران یاد می‌کند. حضور شجاع برای گل نخوردن پرسپولیس بسیار کلیدی است. از طرف دیگر قرمزها نشان داده‌اند اگر موفق به حفظ دروازه خودی شوند، به هر حال به شکلی زهرشان را به حریف می‌ریزند. در یک سال گذشته پرسپولیس انبوهی از پیروزی‌های یک بر صفر را در لیگ و آسیا به‌دست آورده که گواه اثبات همین مسئله است. بنابراین لااقل برای تک بازی فینال، شاید حضور خلیل‌زاده کلیدی‌تر باشد.

مخالفت با کاهش دستمزد
باشگاه‌های بزرگ اسپانیایی به‌خاطر زیانی که بابت کاهش شدید توریست و بازدیدکننده از موزه‌های باشگاه و همچنین صفر شدن درآمد بلیت‌فروشی متحمل شده‌اند، فصل قبل درصدی از حقوق بازیکنان و اعضا را کاهش دادند اما این کافی نبود. آنها می‌خواهند این فصل هم حقوق‌ها را کم کنند. در رئال مادرید ماموریت این حرکت به کاپیتان سرخیو راموس سپرده شده تا او بتواند مثل فصل قبل بازیکنان را متقاعد به پذیرش کاهش دستمزد کند. فصل پیش تنها گرت بیل حاضر به کاهش حقوقش نشد و کروس هم معتقد بود باشگاه باید پول کامل را به بازیکنان بدهد. اوضاع اقتصادی رئال مادرید هنوز هم بهتر از رقیب است. بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در حال تکمیل است و هیچ پولی بابت خرید بازیکن در این فصل هزینه نشده و نزدیک به 200میلیون یورو هم از محل فروش بازیکنان درآمد کسب شده است. باشگاه مادریدی هم‌اکنون 800کارمند دارد؛ با گردش مالی یک میلیارد یورو. با این حال باشگاه می‌خواهد 20درصد دیگر از حقوق بازیکنان کم کند.
در بارسلونا اوضاع وخیم‌تر است. با توجه به قرار داشتن این باشگاه در آستانه ورشکستگی، بارتومئو از بازیکنان خواسته تا 30درصد از دستمزد خود را ببخشند. همه بازیکنان غیراز لنگله و تراشتگن و دی‌یونگ با این پیشنهاد مخالفت و نامه عدم‌پذیرش را امضا کرده‌اند. فقط یک فقره کاهش 30درصدی از حقوق مسی 21میلیون یورو برای بارسلونا صرفه‌جویی در بردارد. بارسا که پیش‌بینی کرده بود یک میلیارد یورو از فروش پیراهن و محصولات باشگاه درآمد کسب کند، به کمتر از یک‌پنجم این مقدار دست یافته. هزینه‌های باشگاه نسبت به فصل پیش 19درصد کاهش یافته اما این اصلا کافی نیست. بازیکنان هم همراهی نمی‌کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :