• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مهر 1399
کد مطلب : 113516
+
-

شکست پیرهن صورتی‌ها

رئال و بارسا با پیراهن مشابه سرنوشت مشابهی داشتند

شکست پیرهن صورتی‌ها

به‌خاطر بازی‌های فردا و پس‌فردای لیگ قهرمانان اروپا، همه بازی‌های خوب لیگ‌های اروپایی در این هفته خورد به شنبه. 3 داربی مهم برگزار شد؛ سلتیک- رنجرز، اورتون- لیورپول و اینتر- میلان. کلی بازی خوب دیگر هم دیدیم. نکته این بازی‌ها ادامه روند نتیجه نگرفتن تیم‌های بزرگ بود. کرونا فرمول فوتبال را تغییر داده. دیگر هیچ تیمی نمی‌تواند با استفاده از اهرم فشار تماشاگران در مسابقات نتیجه بگیرد. لیورپول 7تا از استون‌ویلا می‌خورد، منچسترسیتی 5تا از لستر و یونایتد 6تا از تاتنهام. هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد. شنبه رئال و بارسلونا در شبی که به‌احترام‌ماه اکتبر که‌ماه آگاه‌سازی درباره سرطان پستان است، پیراهن صورتی پوشیده بودند هر دو با نتیجه مشابه یک بر صفر به کادیس و ختافه باختند. رئال مادرید پس از 399روز در یک بازی خانگی لالیگا شکست خورد. رئالی‌ها در 17بازی آخر خود تنها 2 باخت داشته‌اند که هر دو با همین پیراهن صورتی بود. برای نخستین‌بار در تاریخ لالیگا، تیم مدافع عنوان قهرمانی در خانه مقابل تیم تازه صعود کرده شکست خورد. رئال حتی یک موقعیت گلزنی درست و حسابی هم ایجاد نکرد و بارسا شانس آورد که چند تا نخورد. لیورپول حریف همشهری‌اش در داربی مرسی‌ساید نشد و فان‌دایک را هم روی تکل خشن پیکفورد به‌مدت احتمالا 8ماه به‌دلیل پارگی رباط صلیبی از دست داد. چلسی باز هم تن به یک تساوی 3-3دیگر داد، این‌بار مقابل ساوتهمپتون. یوونتوس هم بدون کریستیانو رونالدوی کرونا زده مقابل تیم گمنام و تازه صعود کرده کروتونه متوقف شد. اینتر هم بعد از 4برد پیاپی در داربی دلامادونینا به میلان باخت. من‌سیتی به‌زور آرسنال را برد درحالی‌که می‌توانست به کمک VAR بازنده هم باشد. آتالانتا و لاتزیو که پدیده‌های فصل قبل سری آ بودند با همان اختلافی که حریفانشان را شکست می‌دادند شکست خوردند. در میان همه مدافعان عنوان قهرمانی در 5لیگ بزرگ اروپایی تنها یوونتوس است که هنوز شکست نخورده.
    برونو فرناندز پس از 1659روز، پنالتی از دست داد؛ او تا قبل از بازی با نیوکاسل، 18پنالتی پیاپی خود را به گل تبدیل کرده بود.
   رئال پس از 399روز در بازی خانگی لالیگا شکست خورد. زیزو به رکورد 150بازی لالیگایی روی نیمکت رئال رسید و از این حیث به سومین مربی تاریخ باشگاه تبدیل شد. از زمانی که زیدان به رئال برگشته 8باخت داده که مارسلو در تمام این 8باخت در ترکیب حضور داشت. رئال در ۶ بازی این فصل لالیگا فقط ۵ گل زده.
  آخرین بار که رئال مادرید و بارسلونا پیش از ال‌کلاسیکو با شکست به استقبال این بازی رفتند به سال 2003برمی‌گردد، در آن سال رئال مادرید 4بر 2برابر رئال سوسیداد و بارسلونا هم 4بر 2برابر دپورتیو لاکرونیا شکست خورده بودند.
   چلسی تحت هدایت فرانک لمپارد به‌طور متوسط 1.5گل در هر بازی لیگ برتر دریافت کرده است که از این حیث بدترین عملکرد یک مربی در چلسی محسوب می‌شود.
   دیگو سیمئونه به رکورد 200برد به‌عنوان سرمربی در لالیگا دست یافت. دهمین سرمربی تاریخ لالیگا که از این رکورد عبور می‌کند.
   سوارس گل شماره150خود را در لالیگا به ثمر رساند (147گل بارسلونا، 3گل اتلتیکو). فقط کریستیانو با 140بازی سریع‌تر از سوارس که 195بازی انجام داده به این رکورد رسیده است.
  میلان برای نخستین بار از سال 1973(29بازی) موفق به گلزنی در 24بازی پیاپی در سری آ شد.
 4/19 درصد بازی‌های آرسنال تحت هدایت آرتتا برابر 2 تیم لیورپول و منچسترسیتی بوده است ! از 7بازی آرسنال برابر این دو تیم 4بازی را پیروز شده‌ و در 3بازی باخته (57درصد پیروزی).
    بوفون به نخستین بازیکن تاریخ سری‌آ تبدیل شد که به رکورد 650بازی در این رقابت‌ها می‌رسد، 7بازیکن از 10بازیکن ترکیب یوونتوس در زمان نخستین بازی بوفون در سری‌آ(نوامبر 1995)، هنوز متولد نشده بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید