• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 27 مهر 1399
کد مطلب : 113441
+
-

عارف: اصلاح‌طلبان حاضر به عذرخواهی هستند

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به‌خاطر برخی ناکارآمدی‌های دولت که به سرمایه اجتماعی اصلاحات ضربه زد حاضر به عذرخواهی هستند، گفت: دولت فعلی تنها مقصر برخی ناکارآمدی‌ها نیست و تحریم‌های ظالمانه و عملیات روانی که در داخل کشور علیه دولت شکل گرفت در شکل‌گیری این ناکارآمدی‌ها مؤثر بوده است.
او که در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و مدنی شهرستان ری سخن می‌گفت، افزود: انتظار بود دولت‌هایی که بعد از اتمام دوره اصلاحات زمام امور را بر عهده می‌گیرند روند آغازشده در دولت اصلاحات را ادامه می‌دادند تا شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم ولی نه‌تنها پیشرفتی در کار نبود بلکه هم در دولت آقای احمدی‌نژاد و هم در دولت آقای روحانی شاهد عقبگردهای زیادی در شاخص‌های مختلف بودیم. در دولت آقای احمدی‌نژاد ساختارها نابود شد در دولت آقای روحانی هم با جزیره‌ای عمل کردن شاهد وضعیت فعلی کشور هستیم.
مهم‌ترین فرازهای سخنان عارف در این دیدار به نقل از امیدنامه به شرح زیر است:
  روند فعلی که ممکن است حتی با حسن‌نیت هم باشد، پیشرفت کشور دور از دسترس است. مشکلاتی همچون فقر، تبعیض و نابرابری و تهدیدها علیه ایران افزایش پیداکرده است و حتی خطر تحریف اسلام و آرمان‌های انقلاب نیز وجود دارد.
   مردم به‌خاطر برخی ناکارآمدی‌ها و وضعیت معیشتی که با آن دست‌به‌گریبان هستند گلایه‌های بحقی از مسئولان دارند و به همین دلیل و هم به‌خاطر رد صلاحیت‌های گسترده صورت گرفته و هم به‌دلیل نوع رفتار جریانات سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت قابل‌قبولی را شاهد نبودیم و اگر این میزان مشارکت در انتخابات آینده ادامه داشته باشد، نمی‌تواند مسیر انقلاب را تضمین کند.
   اصلاح‌طلبانی که به گفتمان اصلاح‌طلبی اعتقاد راسخ دارند هیچ‌گاه در نقش اپوزیسیون ظاهر نمی‌شوند، تجربه نشان داده است که یک جریان سیاسی نمی‌تواند کشور را اداره کند و کسانی که فکر می‌کنند یکدست شدن حاکمیت باعث حل مشکلات مردم می‌شود سخت در اشتباه هستند.
  جریان رقیب اصلاحات هیچ‌گاه شهامت عذرخواهی از مردم به‌خاطر حمایت از آقای احمدی‌نژاد را نداشت و حتی منکر حمایت از او شده بود.
   رسانه‌های فارسی‌زبانی که در خارج از کشور مدیریت می‌شوند در چند سال اخیر یک هدف را دنبال کرده‌اند و آن‌هم تخریب هدفمند اصلاح‌طلبان بوده است چراکه می‌دانند بقای نظام به حضور اصلاح‌طلبان پیوند خورده است.
  در انتخابات آینده مسئولیت ملی همه جریان‌های سیاسی باید حضور مؤثر و باشکوه مردم در انتخابات باشد. یکی از عوامل حضور و مشارکت مردم در انتخابات نحوه رفتار متصدیان امر انتخابات است که مطمئناً سلیقه‌ای عمل کردن در این موضوع مهم خسارت‌بار خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید