• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 27 مهر 1399
کد مطلب : 113374
+
-

100ثانیه خبر

  روبات‌هایی که دارو به ‌روده‌بزرگ می‌رسانند
ارسال دارو به مقصد در بدن یکی از بزرگ‌ترین بحث‌های دانشمندان بوده است و حالا با توسعه فناوری به‌نظر می‌رسد که این امر شدنی باشد. به گزارش وب‌سایت مدگجت، مهندسان دانشگاه «پردو» در ایندیانا روبات‌های کوچکی ساخته‌اند که توسط یک میدان مغناطیسی خارجی کنترل شده و قادرند در روده بزرگ حرکت کنند و داروها را دقیقا به محل مورد نظر برسانند. حتی گفته شده که از این روبات‌های بسیار ریز، ممکن است به‌عنوان ابزاری برای انجام نمونه‌برداری از روده بزرگ استفاده شود.

  امکان گزارش آزار و اذیت در چت صوتی PS5
شرکت سونی اعلام کرد که در پلی‌استیشن5، سیستمی وجود دارد که می‌تواند به کنترل بیشتر و بهتر چت‌های صوتی این دستگاه کمک کند. به گزارش انگجت، درحالی‌که چت‌های صوتی به‌طور فعال کنترل یا گوش داده نمی‌شوند، در سیستم جدید گزینه‌ای وجود دارد که می‌توان 40ثانیه از پایم صوتی را جدا کرده و برای شرکت ارسال کرد. بدین‌ترتیب اگر در چت‌های صوتی آزار و اذیتی شکل بگیرد، امکان شکایت و ارسال مدرک برای مسئولان مربوطه وجود خواهد داشت.

  تشخیص سریع بیماری سلول‌های داسی‌شکل
محققان دانشگاه کلورادو آزمایش سریع جدیدی را برای تشخیص بیماری سلول‌های داسی‌شکل ایجاد کرده‌اند. به گزارش مدگجت، دستگاه کوچک آنها تقریبا یک‌چهارم یک سکه است و می‌تواند در کمتر از یک دقیقه، نتیجه بگیرد. این فناوری با استفاده از سونوگرافی، یک نمونه پروتئین را گرم می‌کند و سپس نحوه حل شدن آن را برای شناسایی پروتئین مسئول بیماری سلول داسی‌شکل اندازه‌گیری می‌کند. این دستگاه، نسبتاً ارزان است و فقط به یک دوربین ساده، منبع تغذیه و میکروسکوپ نیاز دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید