• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11335
+
-

چهارمین هفته هنر انقلاب از 20فروردین آغاز می‌شود

نشست رسانه‌ای هفته هنر انقلاب اسلامی صبح شنبه ۱۸ فروردین با حضور سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، سرپرست معاونت هنری حوزه هنری برگزار شد.

او در این نشست خبری با اشاره به آغاز هفته فرهنگی هنر انقلاب همزمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی، گفت: «حوزه هنری به‌عنوان مأمن و ملجأ هنر انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر با استفاده از مناسبت روز هنر انقلاب که از سوی شورای فرهنگی عمومی انتخاب شده سعی کرده‌ برنامه‌هایی در تهران و سایر استان‌ها برگزار کند که در آنها به تبیین مبانی هنر انقلاب اسلامی بپردازد و به رویش‌های هنر انقلاب اسلامی توجه شود. ما در این مراسم سعی کرده‌ایم از تمامی ظرفیت‌های هنری برای تبیین انقلاب استفاده کنیم و البته به مبنای معرفتی شهید آوینی نیز در طرح‌ریزی آنها توجه داشته باشیم.» به گزارش همشهری، شجاعی طباطبایی با اشاره به افتتاحیه هفته هنر انقلاب در بیستم فروردین ‌ماه گفت: «در این مراسم ۲۰ هنرمند جریان‌ساز و معرف هنر انقلاب در استان‌ها و شهرستان‌ها معرفی و تقدیر خواهند شد. همچنین برگزیدگان جشنواره داستان انقلاب جایزه امیرحسین فردی نیز در مراسم افتتاحیه اعلام خواهند شد. پیش از آن نیز در صبح روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه مراسم تجدید میثاق با هنرمندان شهید برگزار می‌شود.» سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در ادامه با اشاره به مراسم انتخاب چهره سال هنر انقلاب گفت: «ما طبق سنوات قبل از هنرمندان مطرح انقلاب طی یک نظرسنجی خواستیم که نظرشان را درباره چهره سال بدهند که در نهایت از یک فهرست ۶۰ نفره و با رأی‌گیری به ۵ چهره رسیدیم که شامل آقایان حمید حسام، محمدرضا دوست‌محمدی، حسن روح‌الامین، محمدحسین مهدویان و مهدی نقویان می‌شود. در روز پایانی هفته هنر انقلاب یک نفر از این هنرمندان با رأی هنرمندان دیگر به‌عنوان چهره سال انتخاب خواهد شد. در فهرست شصت نفره ابتدایی ما بانوان هنرمند نیز حضور داشتند اما براساس آرا در نهایت به مرحله پایانی راه پیدا نکردند.»
شجاعی طباطبایی در پایان صحبت‌هایش افزود: «معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی یک نوع معرفی هنرمندان شاخص به مردم است که جریان‌ساز خواهد بود. »

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :