• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11320
+
-

مانع آبی در مسیر هت‌تریک سرخ

چنانکه انتظار می‌رفت استقلال برابر مشکی‌پوشان یک پیروزی پرگل و آسان دیگر به‌دست آورد تا نسخه اولین تیم سقوط کرده به لیگ یک را بپیچد. آبی‌ها این بازی را بدون بهترین مهاجم‌شان یعنی مامه تیام با پیروزی 4بریک پشت‌سر گذاشتند تا نشان بدهند از چه سطح فنی و روحی بالایی برخوردارند. به این ترتیب استقلال که در ابتدای فصل به‌شدت با بحران گلزنی دست و پنجه نرم می‌کرد، بعد از انجام بازی‌اش در هفته بیست‌وهفتم تعداد گل‌های زده خودش را به عدد38 رساند تا در فاصله 3هفته تا پایان رقابت‌ها، تازه‌ترین مدعی کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ‌برتر لقب بگیرد.
  لاک‌پشت به خرگوش می‌رسد؟
این مطلب پیش از بازی دیروز پرسپولیس و پدیده تنظیم شده و تا آن زمان سرخ‌ها با 42گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشتند. شاید تا دو‌ماه پیش هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد پرسپولیس عنوان بهترین خط حمله لیگ را از دست بدهد، اما حالا این خطر جدی شده است. با نمایش‌های کم‌رمقی که قرمزها در چند هفته اخیر ارایه داده‌اند، کمتر موقعیت گل ساخته‌اند و طبعا کمتر هم گل زده‌اند. همین مساله باعث شد نه‌تنها ذوب‌آهن (با 39گل زده تا پیش از بازی دیروز با سپیدرود) خودش را به این تیم نزدیک کند، بلکه سر و کله استقلال هم در همین حوالی پیدا شود. شاید اگر اول فصل می‌گفتی استقلال بخت کسب عنوان بهترین خط حمله را پیدا خواهد کرد همه فکر می‌کردند داری شوخی می‌کنی، اما پیروزی‌های پرگل تیم شفر آن‌قدر ادامه پیدا کرد که حالا این موضوع جدی شده است. نکته اینجاست که پرسپولیسی‌ها در لیگ پانزدهم با 50گل زده و در لیگ شانزدهم با 46گل زده عنوان بهترین خط حمله را به خودشان اختصاص دادند. آنها امسال در آستانه تکرار این عنوان برای سومین فصل متوالی هستند، اما افت سرخ‌ها و خیز استقلال و ذوب‌آهن شاید این مجال را از آنها بگیرد.
  شفر؛ 6برابر بهتر از منصوریان
شاید بررسی عملکرد یک مربی که فقط 7بازی سرمربی تیم بوده زیاد منصفانه نباشد، اما به هر حال فوتبال ورزش آمار و ارقام است و همین آمار نشان می‌دهد استقلال با علیرضا منصوریان در 7بازی نخست لیگ امسال فقط دو گل زد و متوسط «28/0» گل در هر بازی را به ثبت رساند. این در حالی است که استقلال با وینفرد شفر ظرف 19هفته 34گل به ثمر رسانده و میانگین «78/1» گل در هر بازی را به جا گذاشته است. به این ترتیب آمار مربی آلمانی در گلزنی، 6برابر بهتر از منصوریان بوده است! گفتنی است بازی هفته هشتم آبی‌ها با سپیدرود در این آمار محاسبه نشده، چرا که در جریان پیروزی دو بر یک استقلال در آن دیدار، میک در موت هدایت این تیم را بر عهده داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید