• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 23 مهر 1399
کد مطلب : 113177
+
-

نام استان‌های قرمز را به یاد داشته باشید

باتوجه به تعطیلی‌های پیش‌رو (پنجشنه، جمعه و شنبه) این نگرانی وجود دارد که در شهرهای مختلف با موج جدیدی از سفرها روبه‌رو باشیم آن هم در شرایطی که 26 استان کشور از نظر افزایش تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.
در هفته جاری تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور در 2روز شنبه و دوشنبه برای نخستین‌بار در 8‌ماه گذشته به 254 و 272 رسید. در چنین وضعیتی نکته مهمی که از سوی کارشناسان و مسئولان ستاد مقابله با کرونا بر آن تأکید می‌شود «سفر نرفتن» و «ممنوع شدن مسافرت» است.
هم‌اکنون تهران، اصفهان، قم، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان‌رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان‌غربی، مرکزی، کرمان، خراسان‌شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. در این بین نکته مهمی که به‌نظر می‌رسد این است که تعطیلات 3روزه آخر این هفته می‌تواند فرصتی باشد تا خانواده‌ها از خانه‌های خود خارج نشوند و به‌نوعی به کند شدن روند گسترش بیماری کویید-19 و زنجیره ابتلا به کرونا کمک کنند. اگر به فکر سفر هستید و در حال برنامه‌ریزی، به یاد داشته باشید که در طول 4روز گذشته 927 هموطن در شهرهای مختلف که ممکن است مقصد سفر شما باشند، جانشان را به‌دلیل ابتلا به کرونا
از دست داده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید