• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 23 مهر 1399
کد مطلب : 113165
+
-

نکته بازی

تنبیه آماتورها؟
برانکو در یکی از آخرین مصاحبه‌های بلندی که در کشورمان داشت، گفت: «متأسفانه فوتبال ایران به‌زودی آماتور خواهد شد. شما با این حجم از مشکلات مالی نمی‌توانید ادامه بدهید. » به‌نظر می‌رسد حالا به نوعی پیش‌بینی او درست از آب درآمده باشد. لیگ بیستم فوتبال به‌زودی در شرایطی آغاز می‌شود که برای نخستین‌بار در 20 سال گذشته حتی یک مربی خارجی هم در لیگ نداریم. به علاوه ورود بازیکنان خارجی جدید ممنوع است و توانایی باشگاه‌ها در حفظ نفرات قبلی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. جالب اینکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پرسپولیس هم به شکایت خود برانکو مربوط می‌شود؛ جایی که او 16‌ماه بعد از قطع همکاری، هنوز به پولش نرسیده و مطلقا هم کوتاه بیا و تخفیف بده نیست. به‌نظر می‌رسد برانکو تصمیم گرفته آماتورهای بدحساب را تنبیه کند!

زیاد هم فرقی نمی‌کند
در شرایطی که به‌نظر می‌رسید برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا به‌صورت تک بازی در زمین نماینده غرب به‌معنای میزبانی ورزشگاه آزادی است، کنفدراسیون فوتبال آسیا روی این مسئله خط بطلان کشید. از قرار معلوم بازی فینال هم روز 29آذر در دوحه برگزار خواهد شد؛ شهری که میزبان مسابقات هر دو منطقه غرب و شرق بوده است. به هر حال در شرایط فعلی خیلی هم این مسئله اهمیتی ندارد. لطف میزبانی به حضور تماشاگران بود، اما هم‌اکنون چشم‌انداز مثبتی وجود ندارد که نشان بدهد هواداران فوتبال تا 2ماه دیگر می‌توانند به ورزشگاه بیایند. اگر قرار به برگزاری بازی در استادیوم خالی باشد، بین آزادی و یکی از ورزشگاه‌های مجهز قطر فرق چندانی نیست. مهم این است که این بار دیگر لازم نیست پرسپولیس برای برگزاری بازی تا آن سر دنیا برود.

فقط دردسرهایش ماند
از روز جمعه گفته می‌شد شاید بازی دوستانه ایران و مالی به‌دلیل شیوع کرونا در اردوی تیم حریف لغو شود. با این حال 2 تیم راهی ترکیه، محل برگزاری بازی شدند و نهایتا در آخرین ساعات روشن شد که امکان برگزاری این مسابقه وجود ندارد. لغو بازی با مالی که تیم قدرتمندی است، یک خبر بد برای کادرفنی تیم ملی بود. اسکوچیچ بعد از 8‌ماه انتظار تازه فرصت برگزاری 2 بازی دوستانه را پیدا کرده بود، اما حالا مسابقه دوم و مناسب‌تر لغو شده و معلوم هم نیست چه زمانی مجددا چنین امکانی فراهم خواهد شد. به‌طور کلی از پروژه بازی با مالی، فقط دردسرهایش برای تیم ملی ماند؛ از خستگی مضاعف بازیکنان، مخصوصا لژیونرها و پرسپولیسی‌ها تا هزینه ایاب و ذهاب. هزینه پرواز تیم ملی به ازبکستان و ترکیه، حدود یک‌ونیم میلیارد تومان بوده است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید