• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11313
+
-

فراموشی سریال ناکامی‌ها

گزارش همشهری‌ورزشی از اردوی تیم‌ملی تکواندو

فراموشی سریال ناکامی‌ها

محسن محمودصفری
تکواندو ایران بعد از المپیک ریو روزهای پر فرازو نشیبی را پشت‌سر گذاشت. انتخابات فدراسیون و تثبیت سید‌محمد پولادگر برای 4سال دیگر در راس فدراسیون تکواندو سبب شد تا همان‌طور که او در مجمع انتخاباتی وعده داده بود تغییراتی را در تیم‌ملی تکواندو اعمال کند. تغییرات از کادر فنی تیم‌ملی تکواندو کلید خورد و در حال‌حاضر ملی‌پوشان تمرینات آمادگی خود را زیر نظر کادر فنی  در آکادمی ملی المپیکدنبال می‌کنند.
 تکواندوکاران در بخش آقایان با 3نماینده در المپیک ریو حاضر شدند که بر خلاف 4المپیک گذشته نتوانستند مدالی را برای کاروان ورزشی ایران کسب کنند. بعد هم در مسابقات جهانی حاضر شدند که آنجا هم دستشان از کسب مدال طلا کوتاه ماند. در ادامه مسابقات گرندپریکس و کسب نتایج ضعیف برخی از تکواندوکاران صاحب نام سبب شد تا رئیس فدراسیون تصمیم به تغییر کادر فنی بگیرد و هدایت تیم ایران را به فریبرز عسگری بسپارد. تکواندو‌کاران در سال97 مسابقات متعددی را پیش روی خود دارند؛ مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی و مسابقات گرندپریکس از جمله مسابقاتی است که فدراسیون تکواندو پیش روی خود در سال جدید می‌بیند.
    جوانان در کنار باتجربه‌ها
 با تصمیم فریبرز عسگری سرمربی تیم‌ملی تکواندو، تکواندوکاران جوان و با تجربه که در مسابقات انتخابی تیم‌ملی عملکرد قابل قبولی داشتند را به اردو تیم‌ملی دعوت کرد. سجاد مردانی کاپیتان تیم‌ملی تکواندو ایران درباره شرایط اردو تیم‌ملی در آکادمی ملی المپیک به همشهری‌ورزشی گفت: «از یازدهم فروردین با تشخیص کادر فنی اردو تیم‌ملی آغاز شد و در حال‌حاضر تمرینات را پشت‌سر می‌گذاریم سال97 برای تکواندوکاران سال سرنوشت‌سازی است و به نوعی می‌توانم بگویم زمینه‌ساز موفقیت در المپیک2020 توکیو محسوب می‌شود. کمتر از 5ماه دیگر مسابقات المپیک آسیایی را در پیش داریم که توقع است نتایج خوبی را در این مسابقات کسب کنیم. تکواندو همیشه در بازی‌های آسیایی توانسته مدال‌های متعددی را کسب کند و امیدوارم در این دوره هم این موفقیت تکرار شود.»
مردانی درباره نتایج یکسال گذشته تکواندوکاران گفت: «تکواندو در هر شرایطی مسیرش را ادامه می‌دهد این دو‌سال بسیار برای تکواندوکاران سرنوشت‌ساز است اگر موفقیت در المپیک توکیو را می‌خواهیم باید از همین حالا استارت بزنیم. امیدوارم موفقیت تکواندوکاران همانند گذشته تداوم داشته باشد تا دل مردم شاد شود.»
    عاشورزاده: به روزهای خوبم برمی‌گردم
فرزان عاشورزاده نابغه کم سن‌و‌سال تکواندو ایران که فدراسیون جهانی به او لقب سونامی داده است طی یکسال گذشته شرایط خوبی نداشته است ولی حالا با حضور در اردو تیم‌ملی قصد دارد دوباره با روزهای خوبش بازگردد. او درباره شرایط فعلی خود به همشهری‌ورزشی گفت: «مرحله اول اردو آماده‌سازی را پشت سر می‌گذاریم که قرار است حدود یک‌ماه دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام حاضر شویم که امیدوارم هرکسی که راهی این مسابقات می‌شود بتواند برای ایران مدال خوشرنگی را کسب کند. تکواندو یک فراز و نشیبی داشت ولی این مساله طبیعی است یک روز در اوج هستید و یک روز هم شکست را تجربه می‌کنید نمی‌خواهم شکست‌هایم را توجیح کنم ولی می‌دانم کسی همیشه پیروز است که دست از تلاش برندارد و مطمئن باشد من هر روز تلاشم را بیشترمی‌کنم تا دوباره به روزهای خ وبم بازگردم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید