• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 22 مهر 1399
کد مطلب : 113060
+
-

قاصدک

  حراج آثار هنری ایران در حمایت از لبنان
فروش آثار هنری با عنوان «هنرمندان برای لبنان» و با هشتگ # حراج اضطراری برای حمایت از صلیب سرخ لبنان و جبران این فاجعه توسط Taymour Grahne و Noura Al-Maashough برگزار خواهد شد. در این حراج بیش از ۴۰ اثر از بهترین هنرمندان جهان به فروش می‌رسد که همگی از اتحاد و مقاومت مردم لبنان الهام گرفته شده‌اند.
‌در میان اسامی هنرمندان این حراج، نام چند تن از هنرمندان ایرانی به چشم می‌خورد.

  پرواز شجریان و سوگواری تاجیکستان
انجمن دوستی ایران و تاجیکستان با تسلیت درگذشت زنده‌یاد استاد محمدرضا شجریان، این استاد نامی و پرآوازه ایران را اسطوره و هزاردستان بی‌تکرار و میراث جاویدان موسیقی سنتی ایران نامید. با وجود همزمانی پرواز استاد آواز ایران به سرای ابدی با انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور تاجیکستان، شبکه‌های اجتماعی نشان دادند که بسیاری از مردمان این کشور نیز در سوگ قله آواز زبان فارسی هستند. 
در این میان «دولتمند خالداف» هنرمند شهیر موسیقی تاجیکستان و از دوستان محمدرضا شجریان ضمن تسلیت به خانواده‌ استاد شجریان و جامعه فرهنگیان و هنرمندان ایران می‌گوید: استاد شجریان نابغه تکرارناشدنی مشرق زمین در صنعت هنر بود و این استاد فقید در این صنعت بسیار نابغه بودند. یک بار در منزل شجریان در ایران بودم و من هم در دوشنبه چندین‌بار میزبان استاد بودم و در این سفرهای دوطرفه با حضور ایشان شب‌های شعر و غزل برگزار می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :