• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 22 مهر 1399
کد مطلب : 113043
+
-

در حاشیه سیاست

  تبلیغات انتخاباتی، نمک روی زخم
احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به رفتار شائبه‌برانگیز برخی سیاسیون، گفت: رفتارهای برخی در رابطه با مشکلات مردم و بیماران کرونایی که شائبه‌های انتخاباتی دارد، نمک پاشیدن بر زخم مردم است. به گزارش ایرنا، مازنی گفته که اهداف انتخاباتی و استفاده ابزاری از مشکلات و نیازهای مردم باعث خواهد شد که بیش از شرایط فعلی سرمایه اجتماعی مسئولان و نظام دچار آسیب شود.

  انتقام‌گیری از جمهوریت
یک تحلیلگر اصلاح‌طلب درباره طرح مجلس درخصوص اصلاح قانون انتخابات، گفت: فکر می‌کنم عده‌ای تصمیم گرفته‌اند از جمهوریت نظام انتقام بگیرند و آن را آنچنان ضعیف، نحیف و غیرمفید کنند که اساسا چیزی از جمهوری جز یک فرم و شکل ناقص باقی نماند. به گزارش ایلنا، غلامرضا ظریفیان، افزود: پیش از این هم بزرگان اینها به نوع دیگری می‌گفتند که امام‌خمینی(ره) تقیه کرده و جمهوریت را در کنار اسلام قرار داده است؛ درحالی‌که ایده و اندیشه امام راحل یک ایده کاملا روشن بود که در بیان ایشان هم متجلی شد و فرمودند: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.» امام تقیه نکردند، بلکه از دیدگاه اسلام معتقد بودند که جمهور است که سرنوشت خود را تعیین می‌کند.

  نسل انقلابی؛ نسل افراط و تفریط
محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه، با اشاره به فضا و شرایط نسل اول انقلاب به اعتمادآنلاین، گفت: این فضا باعث شد که نسل انقلابی، نسل افراط و تفریط هم باشد؛ یعنی چون براساس مانیفست مشخص عمل نمی‌کرد، یک مانیفست مشخص از قبل نوشته شده نبود؛ از قبل مشخص نبود که اگر حکومت و قدرت به دست‌مان افتاد، در ساحت‌های مختلف چه برنامه‌ای داریم و باید چگونه برخورد کنیم. به گفته تاجیک؛ همان‌هایی که کارگزار تغییر انقلابی بودند، ید واحده و یک زنجیره همگونی بودند، با تمامی تفاوت و تمایزشان، اما در فردای بعد از انقلاب چون دیگر آن چیزی که آنها را به هم وصل کرده، آن نخی که این دانه‌های متفاوت تسبیح را به هم گره زده، آن نخ از میان برمی‌خیزد، احتیاج به یک نخ دیگری است که چون ایجاد نمی‌شود، آن نخ فقط از بعضی از این دانه‌های تسبیح می‌تواند عبور کند، بقیه بیرون می‌مانند و بقیه تبدیل به «دیگری» می‌شوند.
  
واکنش دستیار قالیباف به اظهارات فائزه هاشمی
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتقاضه فلسطین در واکنش به اظهارات منتسب به فائزه هاشمی‌رفسنجانی گفت: «اینجانب اساسا علاقه‌ای به ورود در برخی مجالات سیاسی غیرضروری داخلی ندارم، اما سخنان منسوب به خانم فائزه هاشمی در مورد رژیم جعلی اسرائیلی که تهدید‌کننده صلح و امنیت منطقه است به‌دور از حکمت و تدبیر است. متأسفانه این موضع نسنجیده و نادرست ایشان باعث ذوق‌زدگی صهیونیست‌های تروریست شده است.» به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل افزود: «مرحوم هاشمی‌رفسنجانی از جوانی حامی فلسطین بودند و کتاب ارزشمندی را هم در این خصوص به رشته تحریر درآوردند. حداقل آن را مرور کنید و اظهاراتتان را اصلاح نمایید.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید