• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 مهر 1399
کد مطلب : 113026
+
-

قلعه‌نویی: با هر تیمی دنبال برد هستم حتی گل‌گهر

سرمربی این فصل سیرجانی‌ها که پیش از اسکوچیچ فاصله‌ای تا نشستن روی نیمکت تیم ملی نداشت اعتقاد دارد باید از این مربی کروات حمایت کرد

قلعه‌نویی: با هر تیمی دنبال برد هستم حتی گل‌گهر

امیرحسین اعظمی

امیر قلعه‌نویی در سال‌های اخیر همیشه روی نیمکت تیم‌های مدعی نشسته و برای قهرمانی جنگیده اما امسال راهی گل‌گهر شده، تیمی که فصل قبل تا آستانه سقوط پیش رفت اما درنهایت در لیگ ماندنی شد. با وجود این قلعه‌نویی مدعی است با گل‌گهر هم برای برد و رسیدن به موفقیت می‌جنگد و قصد دارد شخصیت تیمی نماینده سیرجان در لیگ برتر را بالا ببرد. او که قبل از اسکوچیچ گزینه سرمربیگری تیم ملی بود، در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی صحبت‌هایی هم درخصوص این مربی کروات انجام داده است.

 تیم‌های امیرقلعه‌نویی در سال‌های اخیر همیشه برای قهرمانی جنگیده‌اند اما گل‌گهر تجربه جدیدی برای شما به‌حساب می‌آید.
مربیگری در هر تیمی یک شغل سخت به‌حساب می‌آید. من در هر تیمی که باشم، در هر بازی دنبال برد هستم، حتی گل‌گهر.
  هدف گل‌گهر برای فصل جدید چیست؟ آیا به حضور در بالای جدول فکر می‌کنید؟
گل‌گهر در فوتبال ایران به تازگی هویت گرفته و سال گذشته هم برای نخستین‌بار حضور در لیگ برتر را تجربه کرد. این تیم با زحمات مجید جلالی در لیگ برتر ماندگار شد و حالا هدف ما اجرای یک برنامه کوتاه‌مدت در فصل آینده است تا این تیم را به یک ثبات برسانیم و شخصیت حرفه‌ای گل گهر را بالاتر ببریم. امسال برای گل‌گهر سال ثبات است و امیدوارم عملکرد خوبی در فصل جدید لیگ برتر داشته باشیم.
 از عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات راضی هستید؟
بله، من راضی هستم و باشگاه هم تا جایی که امکان داشت با ما همکاری کرد تا بازیکنان مورد نظرمان را جذب کنیم. ما براساس بودجه‌ای که داشتیم نمی‌توانستیم دنبال بازیکنان گران قیمت یا ستاره برویم و باید شرایط باشگاه را هم درنظر می‌گرفتیم. ما خیلی زود وارد بازار نقل و انتقالات  شدیم  و تمرینات آماده‌سازی را هم زود شروع کردیم تا برای شروع لیگ خودمان را آماده کنیم.
  اما گفته می‌شود گل‌گهر وضع مالی فوق‌العاده‌ای دارد.
ما به هیچ عنوان وارد هیاهوی نقل و انتقالات نشدیم و خریدهای ما نشان می‌دهد که از لحاظ مالی معقولانه بازیکن گرفتیم و هزینه گزاف نکردیم. اگر قرار بود غیرمنطقی خرید کنیم همه‌‌چیز خودش را نشان می‌داد ولی سعی کردیم منطقی هزینه کنیم.
 بازیکن دیگری جذب خواهید کرد؟
ما تقریبا نفرات مورد نظرمان را گرفتیم ولی شاید یک بازیکن دیگر هم به جمع ما اضافه شود. حالا باید ببینیم شرایط چگونه پیش خواهد رفت.
 برخلاف پیش‌بینی‌ها امیر قلعه‌نویی یکی از مخالفان قانون منع ورود خارجی‌ها به فوتبال ایران بود. هنوز هم با این قانون مخالف هستید؟
قطعا این موضوع به کیفیت فوتبال ما ضربه می‌زند. مدیریت غلط مدیران غیرورزشی باعث می‌شود که دانش فوتبال ایران هم ضربه بخورد. این اواخر 2 مربی پرتغالی در کنار من بودند و خیلی به ما کمک کردند، وقتی بازیکن یا مربی خارجی با کیفیت به این فوتبال بیایند قطعا سطح فنی فوتبال ما رشد می‌کند ولی مدیران غیرورزشی آخرین ضربه را هم زدند تا چنین تصمیمی گرفته شود.
 قبول دارید که امسال قیمت بسیاری از بازیکنان ایرانی به شکل غیرمنطقی بالا رفت؟
وقتی بازیکن یا مربی خارجی نمی‌آید طبیعتا چنین مشکلاتی هم ایجاد می‌شود.
 بازی تیم ملی برابر ازبکستان را دیدید؟
ما همزمان با بازی تیم ملی یک بازی دوستانه داشتیم و به‌خاطر شرایط نور امکان تغییر ساعت بازی هم وجود نداشت. با این حال برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم.
 برخی همچنان بر این عقیده‌اند که اسکوچیچ گزینه ایده‌آلی برای تیم ملی نبود، نظر شما چیست؟
وقتی تصمیم گرفتیم که اسکوچیچ را انتخاب کنیم پس نباید دست از حمایت برداریم. قضاوت کردن آن هم درحالی‌که تیم ملی فقط یک بازی انجام داده درست نیست، اسکوچیچ مربی خوبی است و باید به این مربی زمان بدهیم تا تفکراتش را در تیم پیاده کند. من برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و اعتقادم این است که باید از این تیم و اسکوچیچ حمایت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید