• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11302
+
-

فکری: گواردیولا مربی مورد علاقه من است

برای مربیگری در استقلال نیاز به تجربه زیادی دارم/ 4 فینال حساس در پیش داریم

فکری: گواردیولا مربی مورد علاقه من است


امیرحسین اعظمی

نفت مسجد سلیمان با محمود فکری در آستانه صعود به لیگ‌برتر است. آنها دو بازی ابتدایی در سال97 را هم با برد پشت‌سر گذاشتند و حالا شانس اول صعود به لیگ‌برتر محسوب می‌شوند. با فکری در خصوص شراط نفت مسجد سلیمان و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم که او به سوالات همشهری‌ورزشی پاسخ داد.
    فکر می‌کنید صعود شما به لیگ‌برتر قطعی شده است؟
4 فینال حساس تا لیگ‌برتری شدن، در پیش داریم و هنوز صعود ما قطعی نشده و 12امتیاز دیگر باقی مانده است. اگر بخواهیم صعودمان را به‌عنوان تیم اول یا دوم قطعی کنیم نیاز به کسب 8امتیاز دیگر داریم ولی این موضوع به نتایج رقیبان‌مان نیز بستگی دارد. حتی این امکان وجود دارد که با کسب کمتر از 8امتیاز هم به لیگ‌برتر صعود کنیم. با این حال باید بگویم که هنوز صعود ما به لیگ‌برتر قطعی نشده است.
    در ابتدای فصل فکر می‌کردید این‌قدر خوب نتیجه بگیرید؟
در ابتدای فصل، مدیریت باشگاه نیز زمان را از دست نداد و وقتی دیدند که نتایج خوبی گرفتیم قرارداد مرا تمدید کردند و همه چیز به موقع شروع شد. خوشبختانه تا اینجا هم خوب پیش رفتیم و فقط در شروع نیم‌فصل دوم بود که کمی افت کردیم ولی به مسیر اصلی برگشتیم و صدر جدول را هم از دست ندادیم.ما سال97 را هم خوب شروع کردیم و دوبرد پیاپی به‌دست آوردیم تا شرایط نفت مسجدسلیمان بهتر شود. امیدواریم که
در 4بازی باقی‌مانده هم امتیازهای لازم را کسب کنیم و در نهایت به لیگ‌برتر بیاییم.
    مربیگری برای شما خیلی سخت است؟
واقعا  مربیگری سخت است و آدم را پیر می کند خصوصا اگر بخواهید سالم کار کنید. یک مربی اگر بخواهد سالم کار کند واقعا سختی می‌کشد. متاسفانه ما در فوتبال ایران زیاد با فضاهای بد مواجه هستیم.
    الگوی شما در بین مربیان خارجی چه کسی است؟
من الگوی خاصی ندارم و سعی می کنم از هرمربی چیزهای زیادی یاد بگیرم. به هر حال مربیان فاکتورهای خاص خودشان را دارند. البته گواردیولا مربی مورد علاقه‌ام است.
    حتما می‌دانید که استقلال قصد دارد قرارداد شفر را تمدید کند. نظر شما در این مورد چیست؟
به هر حال مسئولان و هواداران استقلال از عملکرد شفر راضی هستند و فکر نکنم این ریسک را کنند و دنبال مربی دیگری باشند. شفر باتوجه به نتایجی که گرفته است طبیعتا قیمتش بالا رفته و استقلال باید این مربی را راضی کند. من معتقدم این تیم می‌تواند در فصل آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
    فکر می‌کنید خودتان چه زمانی می‌توانید سرمربی استقلال شوید؟
هر وقت قسمت باشد این اتفاق می افتاد. طبیعتا دوست دارم سرمربی استقلال شوم ولی الان تمرکزم روی کار خودم است و طبیعتا باید تجربیات بیشتری را به‌دست بیاورم. مربیگری در استقلال تجربه بالا می‌خواهد.
    نظر شما درباره حرف‌های اخیر کی‌روش درباره شرایط آمادگی ملی‌پوشان شاغل در لیگ‌برتر چیست؟
فکر می‌کنم منظور کی‌روش فقط در مورد چند بازیکن بوده است. به هر حال باید این را در نظر گرفت که کیفیت فوتبالیست‌های ایرانی نسبت به سال‌های گذشته افت کرده است و این برمی‌گردد به فوتبال پایه که متاسفانه اتفاقات بدی در فوتبال پایه ایران رخ می‌دهد. وقتی فوتبال پایه خراب باشد طبیعتا این موضوع در فوتبال ایران تاثیرگذار است.
    منظورتان را بیشتر توضیح می‌دهید؟
قبلا مربیان به روستاها می‌رفتند و فوتبالیست‌های با استعداد را انتخاب می‌کردند ولی الان در رده پایه بسیاری از مربیان و مدیران دنبال بازیکنی هستند که قدرت مالی خوبی دارند و معمولا این بازیکنان از لحاظ فنی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برند.

این خبر را به اشتراک بگذارید