• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 مهر 1399
کد مطلب : 112934
+
-

با مردم

با مردم






   معاملات مختل‌کننده نظام اقتصادی را شناسایی کنند
اینکه مسئولان اعلام می‌کنند قیمت نامتعارف ارزجرم است، در عمل هم باید تحقق یابد و با شناسایی مختل‌کنندگان اقتصاد آنها را دستگیر کرده و به اشد مجازات محکوم کنند. هم‌اکنون در بورس با وجود اینکه علت بر هم خوردن بازار و ریزش‌های کمرشکن مشخص بود و حتی حقوقی‌ها و حقیقی‌ها و ریزش دستی بازار قابل ردگیری فقط مردم عادی تاوان دادند و مختل‌کنندگان این بازار که در واقع مختل‌کنندگان بخش مهمی از بازار سرمایه کشور هستند با اقتدار به‌کار خود ادامه می‌دهند. توقع برخورد جدی با این قشر توقع زیادی است؟
محمدحسین عسگری از تهران

  رقم حق اولاد تامین‌کننده کف نیازهای فرزند هم نیست
حق اولاد بین130تا160هزار تومان است ولی انصافاً این مبلغ کفاف تامین نیازهای نوزادان شیرخوار را می‌دهد؟ این رقم تامین‌کننده شیرخشک، پوشک بچه، درمان و لباس یک نوزاد یک‌ماهه هم نمی‌شود. برای یک‌ماه نوزاد با حداقل هزینه‌ها و تهیه همه‌‌چیز در حد متوسط یک میلیون تومان نیاز است!
کهندل پدر مستأصل از کرج

   درمانگاه‌های کوچک و خصوصی بدون آمبولانس
ازوزارت بهداشت انتظار داریم به مسئله تأمین امکانات اورژانس در درمانگاه‌های کوچک و خصوصی توجه کند. اغلب در این مراکز وقتی یک بیمار با حال وخیم را مشاهده می‌کنند، کادردرمانی با معالجه سرپایی یا بدون معالجه دستورانتقال به بیمارستان‌های مجهز را صادرمی‌کنند درصورتی‌که نداشتن امکاناتی مثل آمبولانس بیماران تنفسی و قلبی را با خطرمرگ مواجه می‌کند. از سوی دیگر در این شرایط کرونایی اگر بتوان به یک بیمار بدحال در یک درمانگاه کوچک کمک کرد و او را به منزل بازگرداند اشکالی دارد؟
حسن‌زاده از تهران 

  کارکنان حق‌الزحمه‌ای صدا و سیما محروم از هر حقی
صدا و سیما تعداد زیادی نیروی حق الزحمه‌ای دارد که برخی از آنها سال‌هاست با این سازمان عریض و طویل همکاری دارند بدون آنکه یک روز بیمه داشته باشند یا از درصد ناچیزی از حقوق استخدامی یا قراردادی‌ها برخوردار باشند. این در حالی است که در تولید و تهیه محتوای سفارشی برنامه‌ها این کارکنان بیشترین نقش را دارند. و در این بین که هیچ توجهی به این قشر نمی‌شود برخی افراد در برخی واحدهای خبری چه در تهران و چه در شهرستان استخدام می‌شوند.
نیروی حق الزحمه‌ای از اصفهان

   حضور پلیس در میادین و خیابان‌های شلوغ دائمی شود
با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی در این شرایط که سرقت‌ها افزایش یافته از پلیس زحمتکش تقاضا داریم حضور فیزیکی دائم در میدان‌ها و خیابان‌ها داشته باشند تا جولاندهی سارقان و خفت‌گیران کاهش یابد. 
رنجبر از تهران 

   منظور مسئولان از معیشت مردم چیست
اینکه مسئولان مدام صحبت از معیشت مردم می‌کنند منظورشان دقیقاً چیست؟ آیاواقعا مسئولان نان و تخم مرغ و پنیر و کره و... می‌خورند؟ آیا متوجه هستند که چه بر سر مردم آمده است؟ اگر متوجهند و اقدامی نمی‌کنند وای بر ما و آنها و اگر متوجه نیستند باز هم وای بر ما و آنها. 
بازنشسته از تهران

   دانشگاه‌ها عامل مهندسان و پزشکان کم‌سواد هستند
روزنامه‌ای تیتر زده بود که مهندسان ایرانی نانوا و مسافرکش شده‌اند. باید گفت نه‌تنها مهندسان بلکه اکثر مهندسان و پزشکان و دارندگان مدارک دکتری کم سواد و حتی بی‌سواد شده‌اند. مقصر هم بی‌شک دانشگاه‌ها و ضعف‌های ساختاری سیستم آموزشی و نظارت نکردن مسئولان و نبود مسئول دلسوز است.
شهروند از گرگان

   مسیرهای ویژه دوچرخه در منطقه 13و 14ایمن نیست
از شهرداری تهران به‌دلیل راه‌اندازی مسیرهای دوچرخه‌سواری سپاسگزاریم اما جا دارد که تامین ایمنی دوچرخه‌سواران در اولویت ادامه کار باشد. به‌عنوان مثال در اتوبان اسبدوانی واقع در منطقه 13در قسمتی از راه جنوب به شمال محل‌هایی برای دوچرخه درنظر گرفته‌اند و با گاردریل بخش‌هایی را ایمن‌سازی‌ کرده‌اند، اما گاردریل‌ها جاهایی نصب شده که خودبه‌خود ایمن است و در جاهای پرخطر حفاظ و گاردریل درنظر گرفته نشده است. به‌خصوص در مسیر شمال به جنوب هیچ‌گونه محل امنی برای دوچرخه سوار منظور نشده است. در اتوبان شهید محلاتی در منطقه 14نیز برای گذر از شمال به جنوب اتوبان راهی برای گذر از اتوبان نیست. اگر قرار است دوچرخه سواری جزء ساختار حمل‌ونقل شهری شود که باید بشود تمهیدات ساختاری ویژه و دقیق تری نیاز است.
سلیمی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید