• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 21 مهر 1399
کد مطلب : 112891
+
-

خبرهای کوتاه

  نظر وزیر میراث درباره محل دفن محمدرضا شجریان
وزیر میراث‌فرهنگی گفت: نقطه‌ای که برای دفن استاد شجریان انتخاب شده بود با رضایت خانواده و رعایت موازین میراث‌فرهنگی بود. به گزارش وزارت میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان این جمله را در جلسه شورای معاونان و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی اعلام کرد. سایت صدای میراث پیش‌تر خبر داده بود که تغییر محل دفن استاد شجریان در آرامگاه فردوسی در شرایطی صورت گرفته است که کارشناسان میراث‌فرهنگی حاضر در محل تا آخرین لحظه اصرار داشتند محمدرضا
 شجریان در محل درنظر گرفته شده و کنار مقبره مهدی اخوان‌ثالث دفن شود که همایون شجریان با نظر آنها مخالفت کرده است.

  کشفیات جدید در آبراهه‌های تخت‌جمشید
حمید فدایی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید از انجام فصل چهارم کاوش آبراهه‌های تخت‌جمشید خبر داد و گفت: بقایایی از اسکلت‌های حیوانی و انسانی در این مرحله از کاوش‌ها یافت شد که منجر به ایجاد ظرفیت جدید در مطالعات رویدادهای دوره هخامنشی شد. فدایی با اشاره به یافتن 10اسکلت انسانی و حیوانی در آبراهه‌های تخت‌جمشید به ایسنا اعلام کرد: مهم‌ترین نتایج حاصل از این کاوش، بازگشایی بیش از ۴۰ متر از مسیر جنوب آبراهه خاوری دروازه‌ ناتمام، شناسایی بقایای ۹ اسکلت انسانی و یک اسکلت حیوانی، شناسایی یک چهره‌ انسانی تراشیده شده بر دیواره شرقی آبراهه خاوری دروازه ناتمام، آشکارسازی بخش بیشتری از نمای دیوار جنوبی تختگاه و یافت قطعات متعدد نقش برجسته و دیگر اجزای کاخ‌های آن، بازگشایی دریچه هخامنشی مسدود شده روی آبراهه حیاط خاوری کاخ آپادانا و بازگشایی دریچه هخامنشی مسدود شده روی آبراهه حیاط شمالی کاخ هدیش بود.

  مخالفت‌ها با اوج گرفتن قیمت بلیت هواپیما
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس از ورود این کمیسیون به پرونده افزایش چشمگیر قیمت بلیت هواپیما خبر داد و به مهر گفت: نرخ‌نامه جدید پروازهای هوایی غیرواقعی است و مردم توان پرداخت چنین هزینه‌هایی برای خرید بلیت هواپیما ندارند. بخش خصوصی گردشگری از افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیما عصبانی است و آنطور که مهر خبر داده است، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفته است، این سازمان 100 درصد با نرخ جدید بلیت پروازهای داخلی مخالف است و آن را غیرمنصفانه می‌داند. وزیر راه و شهرسازی نیز از لغو افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده است. در هفته‌های گذشته برخی ایرلاین‌ها نرخ بلیت‌های پروازی را به‌شدت گران کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید