• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 20 مهر 1399
کد مطلب : 112807
+
-

کیوسک

روزنامه ژاپن تایمز [ژاپن]
افزایش آمار خودکشی در ژاپن


روزنامه ژاپن تایمز چاپ توکیو در گزارشی اعلام کرده که 13هزار نفر طی سال‌جاری میلادی در ژاپن خودکشی‌ کرده‌اند. به نوشته این روزنامه، اغلب خودکشی‌ها مربوط به مشکلات روحی مربوط به بی‌کاری‌های ناشی از شیوع کرونا و افسردگی‌های متاثر از تغییر سبک زندگی بوده است. این در حالی است که تاکنون، ابتلا به ویروس جان 2هزار نفر را در ژاپن گرفته است. آمار خودکشی در دوره کرونا در میان زنان ژاپنی 40درصد و در میان دانش‌آموزان دبیرستانی 60درصد افزایش یافته است.

روزنامه چاینا دیلی [چین]
واکسن کرونای چین جهانی می‌شود

روزنامه دولتی چاینا دیلی به نقل از وزیر خارجه چین نوشته است که این کشور تصمیم گرفته واکسن تولیدی خود را در قالب برنامه جهانی تهیه واکسن در سازمان بهداشت جهانی به اشتراک بگذارد. این برنامه که کوواکس نام دارد، قرار است تا پایان سال 2021، با همکاری کشورهای عضو بیش از 2میلیون دوز واکسن کرونا تولید کند. 4واکسن ساخت چین مراحل پایانی آزمایش بالینی خود را پشت سر می‌گذارند. آمریکا به کوواکس نپیوسته است.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
هرج و مرج کرونا درعراق


  روزنامه العربی الجدید در صفحه نخست خود به وضعیت بحرانی نظام درمانی- بهداشتی عراق در سایه انتشار ویروس کرونا پرداخته است. به نوشته این روزنامه، ویروس کرونا از بحران بزرگ عراق در حوزه زیرساخت‌ها و کادر بهداشت و درمان پرده برداشته است؛ بحرانی که از زمان اشغال خاک عراق توسط آمریکا آغاز شده و تا به امروز، با وجود تشکیل دولت‌های متعدد همچنان ادامه دارد. عراق در میان کشورهای عربی، بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :