• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 20 مهر 1399
کد مطلب : 112771
+
-

نکته بازی

لعنت بر ویکی‌پدیا
اصلاً فرض می‌کنیم حق با علی خطیر است و او در ماجرای شکایت باشگاه النصر، هیچ گامی علیه پرسپولیس برنداشته است. خیلی هم خوب. فقط پرسش اینجاست که چرا این استاد عزیز هر چیزی می‌گوید، دقیقا برعکس می‌شود؟ خب مگر شما به‌طور مفصل بحث نکردی که ثبت قرارداد بازیکنان پرسپولیس خلاف قانون بوده و این باشگاه نباید از بازیکنان جدیدش در لیگ قهرمانان استفاده می‌کرده؟ خب پس چرا شکایت النصر رد شد؟ جالب است که ویکی‌پدیا در بخش تحصیلات استاد خطیر نوشته: «مدیریت فوتبال و حقوق ورزشی»؛ بعد دقیقا هر حرکتی که معاون پیشین باشگاه استقلال در این حوزه مثلا تخصصی انجام می‌دهد، با شکست مواجه می‌شود. این از نظر کارشناسی در داستان شکایت النصر و آن هم از غائله فرجام‌خواهی سوپرجام در دادگاه عالی ورزش که کلی خرج الکی برای باشگاه استقلال به‌دنبال داشت.

تعریف از خود نباشد...
محمود فکری به‌شدت بابت حضور روی نیمکت استقلال خوشحال و هیجان‌زده شده و این مسئله را از تک‌تک رفتارها و مصاحبه‌های او می‌شود فهمید. خیلی هم چیز بدی نیست و اصلا این انگیزه، بخشی از لازمه کار برای موفقیت است. با این حال فکری که همیشه سنجیده حرف زده، لابه‌لای مصاحبه‌های پرشماری که دارد، ناخواسته در دام خودستایی افتاده است؛ مثل به زبان آوردن این جمله عجیب: «در استقلال طوری کار می‌کنیم که بیست، بیست‌وپنج بازیکن با غیرت مثل محمود فکری به جا بگذاریم.» قطعا فکری جزو بازیکنان متعصب و کم‌حاشیه استقلال بود، اما اینکه آدم این مدلی از خودش تعریف کند، کمی عجیب و دور از عرف است. شاید بهتر باشد محمودخان با کنترل هیجاناتش، به استقلال برای بازگشت به روزهای خوب گذشته کمک کند. این تیم بیشتر از هر چیز دیگری به آرامش نیاز دارد.

بازگشت قدرتمندانه آقای مظلومی
تغییر و تحولات فراوانی که در سطح کادر فنی و مدیریتی استقلال رخ داد، یکی از مهم‌ترین ثمراتش، بازگشت دوباره پرویز مظلومی به این تیم بود. مظلومی اخیرا تلاش و تقلای زیادی برای بیرون آمدن از بیکاری انجام داده که حاصل این تلاش‌ها رسیدن به پست سرمربیگری تیم‌ملی جوانان بود. ولی ظاهرا این شغل نتوانسته عمو پرویز را راضی کند و او با تشکیل کمیته پیشکسوتان استقلال و جلسات متعددی در روزهای اخیر بالاخره خودش را در کادر جدید استقلال هم جا کرد؛ ابتدا گفته می‌شد او مدیرفنی خواهد بود و بعدا عنوان شد جایش را با نصرالله عبداللهی عوض می‌کند تا سرپرست استقلال باشد. در مجموع هدف پرویزخان این است که فقط باشد، عنوان و سمت و شغلش خیلی مهم نیست. ظاهرا او از فدراسیون خواسته با حفظ سمت سرمربیگری در تیم‌ملی جوانان به سرپرستی استقلال برسد و همین درخواست نشان می‌دهد او چه درکی از مسئولیت‌هایش در این دو شغل دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید