• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 19 مهر 1399
کد مطلب : 112642
+
-

بازگشت ترامپ به میدان

بازگشت ترامپ به میدان


خشم دونالد ترامپ از تنزل جایگاه سیاسی‌اش بعد از ابتلا به کرونا، به تنش‌ها درصحنه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دامن زده است. در شرایطی که 10روز از ابتلای ترامپ به کرونا می‌گذرد و هنوز ابهام‌ها درباره وضعیت سلامت او ادامه دارد، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که قصد دارد از امروز در تجمع‌های انتخاباتی شرکت کند.
دکتر‌شان کانلی، پزشک ترامپ، پنجشنبه شب اعلام کرد که با توجه به بهتر شدن حال رئیس‌جمهور، او از روز شنبه و با گذشتن 10روز از تشخیص ابتلا به کرونا، می‌تواند فعالیت‌های عمومی خود را از سربگیرد. ترامپ نیز پنجشنبه شب به فاکس‌نیوز گفت: «احتمالا شنبه شب در یک تجمع انتخاباتی در فلوریدا و یکشنبه شب نیز در پنسیلوانیا شرکت می‌کنم». آنچه ناظران را نگران کرده این است که ترامپ بدون ارائه هیچ مدرک پزشکی ادعا می‌کند که ناقل نیست. کاخ سفید نیز به بهانه حفظ حریم شخصی، اعلام کرده که نمی‌تواند جزئیات بیشتری از وضعیت سلامتی او ازجمله نتیجه اسکن ریه را رسانه‌ای کند. از سوی دیگر، منتقدان معتقدند که وضعیت سلامتی مبهم رئیس‌جمهور و به‌دنبال آن تصمیم‌های سیاسی شتاب‌زده او در شرایطی که حدود 3هفته به انتخابات باقی مانده، می‌تواند نه‌تنها بر زندگی خودش، بلکه بر سرنوشت مردم آمریکا و حتی جهان، تأثیر جبران‌ناپذیری بگذارد. سی‌ان‌ان در گزارشی فاش کرد که برخی نزدیکان رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند که ترامپ از اینکه بستری شدنش چه تأثیری در سرنوشت سیاسی او می‌گذارد، ابراز نگرانی واز روز اول در برابر رفتن به بیمارستان مقاومت می‌کرده است. نتایج مناظره چهارشنبه‌ شب بین مایک پنس و کامالا هریس، معاونان نامزدهای جمهوریخواه و دمکرات انتخابات ریاست‌جهوری، یکی دیگر از دلایل عصبانیت ترامپ است. نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان حاکی است که ۵۹ درصد شرکت‌کنندگان، هریس و ۳۸ درصد پنس را پیروز این مناظره دانسته‌اند. ترامپ، روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه فاکس بیزینس، درباره عملکرد نماینده دمکرات‌ها در این مناظره گفت: «او افتضاح بود» و در ادامه چندبار به او لقب «هیولا» و «کمونیست» داد. 
رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت جسمی خودش نیز گفت: «من برگشتم، درحالی‌که کاملا سالم هستم و فکر نمی‌کنم که ناقل باشم». ترامپ همچنین در این گفت‌وگو به تصمیم کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا مبنی بر برگزاری غیرحضوری مناظره دوم نامزدهای ریاست‌جمهوری واکنش نشان داد و گفت: «من با شرکت در مناظره مجازی وقتم را تلف نمی‌کنم. مناظره کردن از پشت کامپیوتر، کار مسخره‌ای است و آنها هر زمان که بخواهند صحبت‌ها را قطع می‌کنند». صدای خشن و گرفته رئیس‌جمهور در این گفت‌وگو چیزی نبود که از دید رسانه‌ها دور بماند. هنوز مشخص نیست 2مناظره بعدی به چه شکل برگزار می‌شود. یک راهکار تعویق مناظره دوم از 15به 22اکتبر است که به‌نظر می‌رسد هر دو کمپین موافقت خود را با آن اعلام کرده‌اند. احتمال دیگری که مطرح می‌شود، برگزاری یک مناظره به جای دو مناظره است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید