• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 19 مهر 1399
کد مطلب : 112638
+
-

100ثانیه خبر


  ون‌های برقی آمازون از راه می‌رسند
آمازون از خودروهای تمام‌برقی ارسال کالا برای مشتریان رونمایی کرد. به گزارش وب‌سایت انگجت، این خودروهای حمل بار به‌سرعت جایگزین مدل‌های سنتی دیزلی خواهند شد. شرکت آمازون ابراز امیدواری کرده است که تا سال2022میلادی 10هزار دستگاه از این ون‌ها را در اختیار داشته باشد. هدف آنها قرار گرفتن در برنامه حذف کربن از محیط‌زیست تا سال2040خواهد بود. این خودروها با همکاری شرکت ریویان تولید خواهد شد و این درحالی است که آمازون قصد دارد، تعداد 1800دستگاه ون برقی دیگر را نیز از شرکت مرسدس دریافت کند.

  رودستر تسلا به مریخ نزدیک‌تر شد
خودروی رودستر شرکت تسلا اکنون به نزدیک‌ترین فاصله خود با کره مریخ رسیده است. به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، سال2018، ایلان ماسک، یک دستگاه خودروی رودستر تسلا را که پشت فرمانش یک آدمک به نام استارمن با لباس فضایی نشسته است به‌وسیله موشک فالکون هووی اسپیس‌ایکس به فضا فرستاد. حالا این خودرو به فاصله 5میلیون مایلی مریخ رسیده که نزدیک‌ترین فاصله این وسیله نقلیه با سیاره سرخ محسوب می‌شود. رودستر تسلا درحال حاضر بیش از 37میلیون مایل از زمین فاصله دارد.

  تخمین سن کمتر جهان 
یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی ستاره‌شناسان دانشگاه اورگان تخمین‌های پیشین درخصوص سن جهان را تغییر داده‌اند. به گزارش ساینس‌دیلی، این تیم با استفاده از فواصل شناخته‌شده‌ 50کهکشان با کره زمین، توانسته‌اند محاسبات مربوط به ثابت هابل (نسبت سرعت دور شدن یک کهکشان از ما به فاصله‌ای که آن کهکشان با ما دارد) را بازنویسی کنند. آنها نشان داده‌اند که سن جهان 12میلیارد و 600میلیون سال بیشتر نیست و این تخمین بیش از یک میلیارد سال کمتر از آخرین تخمین‌هایی بوده که پیش‌تر اعلام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید