• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 مهر 1399
کد مطلب : 112634
+
-

نیازمند پیام قبلی هستیم

دروازه‌بان ملی‌پوش سپاهان، بعد از کرونا به‌طور متوسط در هر بازی یک گل خورده است

نیازمند پیام قبلی هستیم

بهروز رسایلی

بدون تردید یکی از شایسته‌ترین و کم‌حاشیه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در سال‌های گذشته پیام نیازمند بوده است؛ دروازه‌بان مطمئنی که در پیکان چهره شد و در سپاهان درخشید. پیش از پایان لیگ نوزدهم حرف و حدیث‌های زیادی در مورد علاقه باشگاه پرسپولیس به جذب نیازمند به گوش می‌رسید، هرچند پیام به‌خاطر قراردادی که با سپاهان داشت در این تیم ماندگار شد. در نخستین بازی ملی پساکرونا اما نیازمند جای بیرو را در تیم ملی گرفت و برابر ازبکستان فیکس شد. در شرایطی که بیرانوند نیمکت‌نشین با مصدومیت مواجه شده، نیازمند انتخاب اول اسکوچیچ بود و البته یک‌بار روی معدود ضرباتی که به سمت دروازه‌اش آمد، تسلیم شد.

  یک گل در هر بازی
بعد از بازگشایی مسابقات فوتبال در دوران کرونا، پیام نیازمند به‌طور میانگین در هر بازی یک گل خورده است و این میانگین در بازی با تیم ملی ازبکستان هم حفظ شد. پیام در 14بازی باشگاهی برای سپاهان در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، مجموعا 14گل دریافت کرد و در دیدار با ازبکستان هم یک‌بار دروازه‌اش گشوده شد. این نخستین گل ازبکستان به ایران در تاشکند بود. این آمار در حالی از سوی نیازمند ثبت شده که او در 8هفته ابتدایی لیگ نوزدهم «صفر» گل خورده داشت. این آمار تا پایان هفته دهم یعنی ثلث اول لیگ تنها یک گل خورده بود که عدد بسیار عجیبی به شمار می‌آید. این روزها اما نیازمند به گل خوردن عادت کرده است.

 گل‌های بد
صد البته گلی که نیازمند روی چرخش و ضربه فنی بازیکن ازبکستان دریافت کرد، در طبقه گل‌های بد دسته‌بندی نمی‌شود، اما پیام در این مدت گل بد هم کم نخورده است. گل محمد میری به نیازمند از فاصله سی‌ و چند متری در بازی با نساجی قابل بحث بود. نیازمند در 2دیدار برابر النصر هم 4گل دریافت کرد که بدترین آنها، شوت عبدالرزاق حمدالله بود که از زاویه بسته، از بین 2 پای پیام عبور کرد و به تور چسبید. نیازمند حداقل روی 2 گل خورده دیگر برابر حریف عربستانی هم می‌توانست بهتر کار کند. پیام در بازی با تراکتور هم 2 گل بحث‌برانگیز خورد؛ یکی روی شوت دیدنی احسان حاج‌صفی و دیگری روی ضربه سر چکشی رضا اسدی. روی این ضربه سر علاوه بر اینکه نیازمند می‌توانست از دروازه خارج شود، توپ از مقابل دست او عبور کرد و به تور چسبید.
 
آیا پیام افت کرده؟
می‌توان متوجه شد که دروازه پیام نیازمند دیگر آن دژ تسخیرناپذیر گذشته به‌نظر نمی‌رسد. بسیاری معتقدند افت محسوس نیازمند از زمان جدایی روی تابارس، مربی دروازه‌بان‌های پیشین سپاهان شروع شد؛ کسی که بعد از کرونا به ایران نیامد. به هر حال پیام 25ساله همچنان جزو مهم‌ترین استعدادهای فوتبال ایران است و شانس بالایی برای تثبیت به‌عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی دارد؛ مشروط به اینکه با افزایش تمرین و تمرکز، به همان نیازمند مطمئن قبلی تبدیل شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید