• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 مهر 1399
کد مطلب : 112632
+
-

فعلا رکورد دایی در امان است

با تشکر از تیر دروازه اسپانیا و سرمربی پرتغال که رونالدو را تعویض کرد

جهان
فعلا رکورد دایی در امان است

کریستیانو رونالدو در شبی که با لباس پرتغال در یک دیدار تدارکاتی روبه‌روی تیم ملی اسپانیا به میدان رفته بود نتوانست به تیم متحول شده ماتادورها گل بزند. او در نیمه دوم یک شوت محکم به تیر افقی دروازه حریف کوبید و دقایقی بعد رناتو سانچس را در موقعیت مشابهی قرار داد تا باردیگر تیر دروازه اسپانیا بلرزد. کاپیتان پرتغال در ادامه مسابقه جای خودش را به ژوائو فلیکس داد و فرصت نکرد برای ادامه روند گلزنی و نزدیکی به رکورد دایی در زمین حضور داشته باشد. جانشین او هم یک گل خالی مقابل دروازه را از دست داد. او فعلا نتوانسته فاصله 8گله خود را تا رکورد 109گله علی دایی که بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال است کاهش دهد اما 2بازی دیگر در همین فیفادی در پیش دارد که البته هر دو سخت است. فردا شب خیلی سخت است که رونالدو به تیمی مثل فرانسه که قهرمان جهان است و همزمان می‌تواند سه چهار تیم ملی با کیفیت عالی برای مقابله با هر حریفی به میدان بفرستد گل بزند و رکورد دایی را به خطر بیندازد اما 3شب بعدتر پرتغال با سوئد بازی دارد و سوئد حریف مورد علاقه کریستیانو است که بیشترین گل‌ها را از این بازیکن دریافت کرده است.
بعد از طی شدن بازی‌های دوستانه در اروپا، رقابت‌های رسمی برای انتخابی لیگ ملت‌ها از امشب آغاز می‌شود. ساعت22:15 در گروه اول اسپانیا با سوئیس و آلمان با اوکراین بازی دارند. آلمان با 2مساوی کار خودش را برای صعود سخت کرده و می‌تواند پیروزی را بر شاگردان شوچنکو که در بازی دوستانه چند شب قبلش 7گل از فرانسه خورده‌اند، جبران کند. امشب بازی مهم دیگری نداریم و قرار دیدارهای حساس می‌افتد به فرداشب که بلژیک با انگلیس و ایتالیا با لهستان و فرانسه با پرتغال بازی می‌کنند و آدم گیج می‌شود کدام بازی را دنبال کند.
در آمریکای جنوبی و در رقابت‌های انتخابی جام جهانی2022 هم بامداد دیروز تیم ملی آرژانتین با تک گل مسی از روی یک پنالتی مشکوک موفق شد اکوادور را ببرد. اروگوئه هم با همه ستاره‌هایش 2بر یک شیلی را در سخت‌ترین دیدار این دور شکست داد. آرژانتین به اعتراف مسی در این دیدار عصبی بازی کرد. این سی‌ونهمین گل این بازیکن در این رقابت‌ها بود که او را به رکورد رونالدو نازاریا رساند. اتفاقا سوارس، دوست و هم‌تیمی سابق مسی هم که مثل او 33ساله است با یک گل از روی نقطه پنالتی مقابل شیلی به همین رکورد دست یافت که بیشترین گل زده در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی از منطقه آمریکای جنوبی است. ساعت4بامداد امروز هم برزیل با بولیوی بازی داشت و کی‌روش کلمبیا را مقابل تیم ملی کشور بحران زده ونزوئلا هدایت کرد؛ با خامس که بعد از انتقال به اورتون به روزهای اوج خودش برگشته.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید