• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 مهر 1399
کد مطلب : 112626
+
-

نکته بازی

چه‌کسی نمی‌خواهد؟ چرا؟
جواد نکونام یکی از گزینه‌های حضور روی نیمکت استقلال بود. با این حال او با فولاد قرارداد داشت و مدیران باشگاه اهوازی هم واکنش بسیار تندی به‌ احتمال جدایی جواد نشان دادند. تا اینجا هیچ اتفاق عجیبی رخ نداده، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که نکونام واکنشی غیرمنطقی به داستان نشان می‌دهد. بعد از انتخاب محمود فکری به‌عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان، نکو مصاحبه کرده و گفته: «باید صادقانه به هواداران استقلال بگویم نمی‌خواهند این تیم درست شود. بنابراین تصمیم گرفتم در این شرایط راهی استقلال نشوم.» این جمله 2 ایراد دارد؛ اول اینکه فاعل فعل «نمی‌خواهند» روشن نیست. چه‌کسی نمی‌خواهد استقلال درست شود و چرا؟ مشکل دوم هم این است که چنین ادبیاتی، سرمربی جدید آبی‌پوشان را در آغاز راه دلسرد و نگران می‌کند. کاش نکونام به فکری تبریک می‌گفت و برایش آرزوی موفقیت می‌کرد.

دایناسور آرسنال و کفتارهای ما
باشگاه آرسنال برای کاهش هزینه‌هایش در دوران کرونا، تصمیم به تعدیل برخی کارمندانش گرفت، اما یکی از این نفرات، دنیای فوتبال را به هم ریخت. او یک آقا بود که در 27سال گذشته با پوشیدن لباس دایناسور، به بازیکنان و هواداران روحیه می‌داد. با این حال توپچی‌ها با این استدلال که فعلا هواداران قادر به حضور در ورزشگاه نیستند، دایناسور وفادارشان را بیرون کردند. این داستان آنقدر سر و صدا کرد که سرانجام اوزیل حاضر شد دستمزد این کارمند را از جیبش بپردازد. انصافا کار آرسنالی‌ها انسانی نبود، اما حساب و کتاب فوتبال در اروپا را ببینید که باشگاه‌ها حاضر نیستند یک دلار هم دور بریزند. کاش روزی هم نوبت به تعدیل کفتارهای فوتبال ایران برسد؛ قماشی که بازیکن خارجی بنجل را در ازای چندصد هزار دلار به باشگاه‌های دولتی می‌دهند و از جیب مردم برای خودشان زندگی رؤیایی می‌سازند.

خداحافظ؛ خیلی هم خداحافظ
در شرایطی که باشگاه استقلال درگیر انتخاب سرمربی جدید و ماجراهایی از این دست بود، روزبه چشمی خیلی شیک در تمرینات ام‌صلال حاضر شد و تصاویرش هم به ایران رسید. بعد از سفر استقلال به دوحه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، رسانه‌های قطری از حضور چشمی در ام‌صلال خبر دادند، اما این بازیکن همه‌‌چیز را تکذیب کرد و گفت: «بازیکن استقلال هستم و در این تیم می‌مانم.» او تنها یک هفته پیش از سفر کاروان استقلال به قطر قراردادش را تمدید کرده بود، اما حالا معلوم می‌شود همه‌‌چیز صوری و ویترینی بوده است. به جرأت می‌توان گفت از نظر فنی جدایی چشمی ضرری برای استقلال ندارد؛ بازیکنی که آخرین شاهکارش ارسال پاس گل دوم برای پاختاکوری‌ها و حذف استقلال از لیگ قهرمانان بود. کاش فقط امثال این بازیکن به قول و قرارهای‌شان وفادارتر می‌بودند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید