• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 مهر 1399
کد مطلب : 112361
+
-

مقابل کرونا بایستید

کم تحرکی و افسردگی در سالمندان دو عارضه شایع است اما کرونا یکجانشینی و احساس اندوه را در این گروه بیشتر کرده است. برای کاهش پیامدهای منفی و سلامت بیشتر راهکارهای عملی و آسانی وجود دارد


1
 به سالمندان به‌طور مداوم نگویید کرونا شما را از بین می‌برد
شما نگران پدر و مادر سالمندتان هستید، اما اگر هر روز و به دفعات آنها را از احتمال ابتلا بترسانید یا بگویید که این بیماری است که افراد ضعیف‌تر را از بین می‌برد، آنها را آزار می‌دهید و این رفتار یکی از مصادیق سالمندآزاری است. به جای این رفتار آنها را برای مراقبت بیشتر یاری کنید.


2
  قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند را به سالمندان آموزش بدهید

بسیاری از سالمندان در استفاده از تلفن‌های هوشمند و قابلیت‌های آن مشکل دارند. آموزش استفاده از انواع اپلیکیشن‌های آنلاین به سلامت جسمی و روحی آنها کمک کرده و اعتماد به نفس‌شان را برای عبور از این بحران بیشتر می‌کند.


3
ورزش در خانه یا پیاده‌روی شبانه

کم‌تحرکی در زمان کرونا برای همه ما خطرناک است، اما عوارضش بر بدن سالمندان بیشتر است. ورزش در خانه یا پیاده‌روی در خیابان‌های اطراف خانه در ساعات خلوت روز یا شب کمک بزرگی به حفظ روحیه و سلامت سالمندان در شرایط کنونی است.


4
رژیم خبری داشته باشید

سالمندان به‌دلیل فراغت بیشتر ممکن است بیش از اندازه در معرض تماشای تلویزیون و دریافت خبرها باشند. اجازه ندهید آنها در تماشای اخبار فوری در کانال‌های خبری 24ساعته قفل شوند. برنامه‌های متنوع برای آنها درنظر بگیرید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :