• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 12 مهر 1399
کد مطلب : 111983
+
-

اعطای وام به 13خانوار آسیب‌دیده در سیل هرسین

پیگیری
اعطای وام به 13خانوار آسیب‌دیده در سیل هرسین

بارش گسترده باران (25میلی‌متر بارندگی در کمتر از یک ساعت) شهر هرسین و روستای «کهریز»، «داوودی علیا» و «چغاسعید» در استان کرمانشاه را قربانی نخستین سیل پاییزی امسال کرد؛ سیلابی که علاوه بر خسارت به 150واحد مسکونی روستایی، 13واحد را غیرقابل سکونت کرد و 500دام سبک را هم از بین برد. مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه در گفت‌و‌گو با همشهری از بازدید روز پنجشنبه استاندار و نماینده مجلس از منطقه سیل‌زده هرسین خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: «هم‌اکنون لایروبی رودها و مسیل‌ها و پاکسازی شهر و روستاها از سوی بنیاد مسکن، دهیاری و شهرداری در دست انجام است و استاندار 100میلیون تومان از محل اعتبار استانداری برای این کار در اختیار شهرداری هرسین قرار داده.»
جلیل بالایی با اشاره به تخصیص تسهیلات ویژه برای آسیب‌دیدگان، می‌گوید: «خانوارهای 13واحد آسیب‌دیده در خانه اقوام یا محل دیگری اسکان یافته‌ و فقط 6خانوار از سوی نیروهای امدادی اسکان اضطراری داده‌ شده‌اند. به این چند واحد، طبق دستور استاندار 50میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و 30میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد. برای 150واحد خسارت‌دیده هم تسهیلاتی درنظر گرفته می‌شود.» وی خسارت بخش کشاورزی را قابل توجه و حدود 5میلیارد تومان می‌داند که قرار است از سوی صندوق بیمه روستایی جبران شود. بالایی با تأکید بر اینکه ارزیابی خسارت‌های سیل به‌زودی نهایی می‌شود، از بازگشایی همه راه‌های روستایی و تامین خدمات برق، آب و گاز در همه مناطق خبر می‌دهد.
خلیل‌پور ساکن هرسین از امدادرسانی و فعالیت نیروهای امدادی و عملیاتی شهرداری، آتش‌نشانی و... قدردانی می‌کند و به همشهری می‌گوید: «نیروهای امدادی بلافاصله بعد از سیل دست به‌کار شدند و همچنان مشغول شست‌وشو و پاکسازی معابر هستند. در شهر سیلاب خسارت چندانی نداشت و فقط برخی پیاده‌روها در منطقه کمربندی هرسین و دیوار محوطه مسکن مهر این شهر تخریب شد. »
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه هم از امدادرسانی به ۳۲۴فرد گرفتار در سیل و آب‌گرفتگی می‌گوید و توضیح می‌دهد:‌ «پس از وقوع سیل ۱۱تیم عملیاتی از بیستون، صحنه و هرسین به مناطق سیل‌زده اعزام و ۱۰دستگاه خودروی امدادی کمکدار و آمبولانس به‌کار گرفته شدند.» فرزین معتمدی از تخلیه آب ۲۸منزل مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتورآب در بارندگی چهارشنبه شب خبر می‌دهد و تأکید می‌کند: «۲۱پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی هستند و مردم درصورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید