• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 10 مهر 1399
کد مطلب : 111853
+
-

هفته‌ای برای تهران

هفته‌ای برای تهران

ماجرا از ١٤ مهر سال ١٢٥٦ خورشیدی آغاز شد؛ وقتی در نخستین مجلس شورای ملی، تهران را رسماً به‌عنوان پایتخت انتخاب کردند و در تقویم نام این روز را «تهران» گذاشتند. البته پیش از این محمدخان قاجار در فروردین 1164 خورشیدی با تاج‌گذاری در تهران، این شهر کوچک را تبدیل به پایتخت ایران کرد. هر‌سال هفته‌ی تهران از ۱۲ تا ۱۸ مهر در پایتخت برگزار می‌شود. در ضمن سعی و تلاش شهرداری تهران این بوده که این شهر بیش‌تر دوست‌دار کودک شود.
به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، در این هفته آئین نکوداشت شمیران از 12 مهر شروع و با آئین نکوداشت ری در ۱۸ مهر به پایان می‌رسد. دوم این که  برنامه‌های گسترده و متنوعی با رویکرد اصلی «تهران، شهری برای همه» با  شعار «مکتب تهران» برنامه‌ریزی و در سطح شهر تهران به اجرا در خواهد آمد.  
این شعار آغاز راهی است که تهران با گفتمان جدید در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، تاریخی، معماری و شهرسازی، شعر، ادبیات و حکمت و حتی حمل و نقل حرف تازه‌ای برای گفتن دارد. روزهای هفته عبارتند از:
شنبه ۱۲ مهر: فرهنگ و هنر، یک‌شنبه ۱۳ مهر: معماری و شهرسازی، دوشنبه ۱۴ مهر: محیط‌زیست، سه‌شنبه ۱۵ مهر: آمد و شد، چهارشنبه ۱۶ مهر: ایثار و شهادت، پنج شنبه ۱۷ مهر: امام حسینع (مصادف با اربعین حسینی)، جمعه۱۸ مهر: روز گفت‌وگو
در این گزارش، آئین نکوداشت مختص روز تهران نیز توسط مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، در روز ۱۴ مهر و با حضور مهمانان ویژه، تهران‌شناسان و جمع وسیعی از نخبگان و تهران‌دوستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
در ضمن تمام مناطق ۲۲ گانه‌ی شهرداری تهران، پروژه‌ها و برنامه‌های اختصاصی منطقه‌ای خود را در این هفته با اولویت مشارکت شهروندان و ایجاد حس تعلق محله‌ای و منطقه‌ای به بهره‌برداری خواهند رساند.
امسال پنجمین سال است که روز تهران و سومین سال است که در قالب هفته تهران به این روز پرداخته می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید