• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 9 مهر 1399
کد مطلب : 111801
+
-

شروع ساخت تقاطع غیرهمسطح باقری - فرجام


تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام کلنگ‌زنی شد. این پل با 250متر عرشه فلزی و مجموعا نزدیک به 500متر طول به‌دلیل اتصال شرق به غرب روی ترافیک خیابان فرجام و اطراف آن تأثیر‌گذار خواهد بود.
به گزارش همشهری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه، گفت: در رویکرد جدید شهرداری تلاش می‌کنیم بخش اجرایی مناطق از کار‌های کوچک به کار‌هایی که در سطح شهر اهمیت دارد، سوق داده شوند و به همین دلیل اجرای این پروژه به منطقه سپرده شده است.
صفا صبوری دیلمی افزود: برای قرارداد اولیه این پروژه 17میلیاردتومان اعتبار از حوزه عمرانی به منطقه‌4 انتقال دادیم و از مناقصه عمومی پیمانکار انتخاب شده است و امیدوارم در بهار 1400 آن را بهره‌برداری کنیم. آرزوی مردم این منطقه بوده که اتصالات روی بزرگراه باقری برقرار شود و این پل‌ها می‌تواند حتی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف سوخت هم اهمیت داشته باشد.
او افزود: مناقصه عمومی پروژه خیالستان هم در منطقه‌8 برگزار شده و 2محله سبلان که با بزرگراه امام علی از هم جدا شده‌اند، با این طرح به هم متصل خواهند شد.
شهردار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه پل‌های سواره‌رو برای ایجاد ارتباط اجتماعی میان 2محله کارایی کافی ندارند و باید طرح‌های فرهنگی و عمرانی متعددی برای ایجاد ارتباط میان محله‌های مختلف به اجرا در‌آورد، از مجریان پروژه قدردانی کرد.
پیروز حناچی که به‌صورت ویدئو‌کنفرانس سخن می‌گفت، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از منطقه۴ را فضاهای صنعتی متروک در‌بر‌گرفته ‌و باید برای خارج‌کردن این منطقه از شرایط حاضر تلاش کرد. پروژه‌هایی همچون احداث این تقاطع غیرهمسطح تأثیر خودش را برای منطقه خواهد گذاشت و بر رضایتمندی شهروندان مؤثر خواهد بود.
او سپردن پروژه‌های عمرانی به مناطق از سوی معاونت فنی و عمرانی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: مناطق برای بهره‌برداری انگیزه بیشتری دارند، به‌خصوص چنین تقاطعی که ‌ساعت‌ها وقت و مصرف سوخت مردم را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. او افزود: بزرگ‌ترین پروژه‌ تأثیر‌گذار در منطقه‌۴ عبور خط ۱۰ مترو از آن است که از وردآورد آغاز می‌شود و در انتها به قنات‌کوثر و خاک‌سفید می‌رسد و شهرداری منطقه باید برای تأثیرات آن برنامه داشته باشد.
بر اساس این گزارش، در مراسم دیروز همچنین فاز دوم باغ پرندگان تهران به بهره‌برداری رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید