• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 9 مهر 1399
کد مطلب : 111763
+
-

تلاش برای مطلوب شدن ویترین فرهنگی تهران

گفت وگو
تلاش برای مطلوب شدن ویترین فرهنگی تهران

بوستان دانشجو، نامی آشنا برای پایتخت‌نشینان و البته سایر استان‌ها و شهرهای کشور است. فضای شهری که درست در قلب پایتخت قرار دارد و عمارت زیبا و تاریخی تئاتر شهر را در دل خود جای داده است. بوستان دانشجو از گذشته‌های دور پاتوق هنرمندان به‌ویژه فعالان عرصه‌های تئاتر و نمایش بوده و هست، به همین دلیل با عنوان «ویترین فرهنگی» از آن یاد می‌شود و بخشی از هویت تهران است. مدتی است حضور برخی از افراد مانند دستفروشان،  کارتن‌خواب‌ها و حتی توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر و ...سبب ترویج آسیب‌های اجتماعی در این بوستان و ترک‌خوردن ویترین فرهنگی تهران شده است؛ آسیب‌هایی که «محمدجواد حق‌شناس» در گفت‌وگو با همشهری آنها را تأیید می‌کند.

به‌عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران که عهده‌دار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هستید، آیا وجود آسیب‌های اجتماعی متعدد در بوستان دانشجو را تأیید می‌کنید؟
به هر حال اعضای شورای اسلامی شهر تهران امین مردم هستند و قطعاً باید با صداقت و صراحت سخن بگویند. هر آنچه مردم در بوستان دانشجو مشاهده می‌کنند، ما هم دیده و شنیده‌ایم. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم بوستان دانشجو عاری از آسیب است.
علت این حجم از انواع آسیب در بوستان دانشجو چیست؟
آسیب‌ها کم‌کم ایجاد می‌شوند. این حجم از آسیب که اکنون در بوستان دانشجو شاهد آن هستیم یکباره ایجاد نشده و در گذر زمان و به‌دلیل نبود مدیریت درست و نظارت کافی، اکنون به پاتوق بزه تبدیل شده است.
 از این بوستان با عنوان ویترین فرهنگی یاد می‌شود. دستاورد آسیب در ویترین فرهنگی پایتخت چه چیز خواهد بود؟
وجود هر نوع آسیب اجتماعی در هر نقطه از کلانشهر تهران قطعاً سبب مخدوش‌شدن زیبایی‌ها می‌شود. بوستان دانشجو از فضاهای شهری بسیار مهم و حساس و در عین حال شناخته‌شده تهران است. وجود آسیب اجتماعی در چنین فضایی تبعات ناخوشایندتری خواهد داشت، به همین دلیل باید هرچه سریع‌تر راهکار مناسبی برای آن ارائه داد.
 آیا رفع آسیب‌ها دغدغه شما و سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران است؟
وجود آسیب در بوستان دانشجو حقیقت است؛ هرچند تلخ و ناگوار. از 2سال پیش تلاش برای رفع آسیب‌ها یا کاهش آنها به یک دغدغه بزرگ و جدی برای بنده و سایر همکاران در شورای اسلامی شهر تهران تبدیل شده و امیدوارم هرچه سریع‌تر بتوانیم راهکار منطقی و اصولی پیدا کنیم.
 هم‌اکنون برنامه‌ای ندارید؟
کاهش آسیب در بوستان دانشجو نیازمند مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری و شورای شهر و نیروی انتظامی است. بنابراین ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی اصولی زمان‌بر است، اما قول می‌دهم در اسرع وقت این کار محقق شود و شهروندان شاهد فضای امن در بوستان دانشجو باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید