• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 8 مهر 1399
کد مطلب : 111633
+
-

واکسن آنفلوآنزا کجاست؟ وزارت بهداشت پاسخ می‌دهد

روزنامه همشهری ششم مهر 99 با پیگیری موضوع آنفلوآنزا این پرسش را مطرح کرد که واکسن آنفلوآنزا که قرار بود از ابتدای مهر توزیع شود چرا توزیع نشده است. وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی پیرو این گزارش در نامه‌ای با عنوان «پاسخ» توضیح داده است که واکسن آنفلوآنزا دقیقا کجاست و چطور به‌دست متقاضیان می‌رسد. اگر در جست‌وجوی واکسن آنفلوآنزا هستید، پاسخ این وزارتخانه را در ادامه بخوانید:
سردبیر محترم روزنامه همشهری
با سلام و احترام؛
در پاسخ به مطلب مندرج در تاریخ ششم مهرماه 99 با عنوان «واکسن آنفلوآنزا کجاست؟» پاسخ مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت جهت درج در آن روزنامه ارسال می‌شود.

متن پاسخ
در روز شنبه ۵مهرماه حدود نیمی از مقدار تعیین شده (تخصیص 1.5میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا) به معاونت بهداشت تحویل داده شد که بلافاصله با هماهنگی قبلی توزیع در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز گردید. روند تحویل واکسن به سردخانه مرکزی واکسن در روز ۶ و ۷ مهر نیز ادامه خواهد داشت و به همین شکل توزیع به استان‌ها و شهرستان‌ها استمرار خواهد داشت.
نظر به بعد مسافت و تعدد مراکز و واحدهای عملیاتی، توزیع واکسن در سطح کشورطبعا زمانبر است که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شبکه‌های بهداشتی کشور در حال انجام است و ارائه خدمات واکسیناسیون در تعدادی از مراکز از روز شنبه و یکشنبه 5و ۶ مهرماه آغاز شده و با توجه به روند توزیع قطعا از ۷مهرماه در تمام واحدهای عملیاتی واکسیناسیون برای گروه‌های اولویت‌دار اعلامی انجام خواهد شد.
اولویت دریافت واکسن برای کارکنان مراکز بیمارستانی و همچنین زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص است که با تعیین اولویت و زمانبندی اقدام می‌شود. نکته مهم رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه و فاصله‌گذاری اجتماعی جهت پیشگیری کرونا ویروس جدید حین دریافت واکسن آنفلوآنزاست که درصورت عدم‌رعایت حتی می‌تواند سبب گسترش خطر انتشار کرونا شود. لذا انتظار می‌رود افرادی که جزو گروه‌های در معرض خطر بیماری آنفلوآنزا هستند به‌صورت تلفنی با مراکز بهداشتی هماهنگی قبلی انجام دهند و ضمن اخذ نوبت مراجعه نمایند تا در زمان مراجعه از خدمات سریع‌تر، اتلاف وقت کمتر و همچنین بدون تجمع و ازدحام بهره‌مند شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید