• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 7 مهر 1399
کد مطلب : 111529
+
-

ستاد بایدن، برای همه سناریوها آماده می‌شود

ستاد بایدن، برای همه سناریوها آماده می‌شود


تیم انتقالی جو بایدن نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، با چند تهدید جدی مواجه است و برای مقابله با تمامی آنها آماده می‌شود؛ بزرگ‌ترین و واضح‌ترین تهدید، شکست بایدن در انتخابات برابر دونالد ترامپ است اما این تنها تهدیدی نیست که ستاد بایدن خود را برای آن آماده می‌کند.
به گزارش گاردین، در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال، این احتمال روزبه‌روز بیشتر قوت می‌گیرد که نتیجه برای هفته‌ها بعد از روز انتخابات مشخص نشود. این احتمال هم وجود دارد که بایدن با فاصله‌ای اندک برنده انتخابات شود و ترامپ با جنجال‌سازی، حاضر به ترک کاخ سفید نشود. البته در کنار همه اینها‌، همه‌گیری ویروس کرونا هم هست که می‌تواند همه معادلات را به هم بریزد.
در نتیجه، تیم انتقالی او، رویکردی کاملا متفاوت نسبت به شرایط انتخابات قبلی در پیش گرفته و درصورتی که بایدن برنده شود، قطعا کار متفاوتی نسبت به تجربیات پیشین خواهد داشت.
تد کاوفمن، سناتور سابق دلور و رئیس مشترک تیم انتقالی بایدن، در پاسخ به گاردین درباره شرایطی که پیش روی تیمش قرار دارد گفته است: «ما زیر سایه یکی از جدی‌ترین بحران‌های بهداشتی جهان و شرایط اقتصادی بسیار وخیم، خودمان را آماده می‌کنیم. انتقال قدرتی که شاهد خواهیم بود، در تاریخ مشابه ندارد و تیمی که دور هم جمع شده، به جو بایدن کمک خواهد کرد تا به چالش‌های حیاتی‌ای که کشور ما از روز اول با آن مواجه خواهد بود رسیدگی کند. »



به گزارش پولیتیکو، این تیم انتقالی برای خود هدفی تعیین کرده و می‌خواهد براساس آن بین 7تا 10میلیون دلار بودجه در  اختیار داشته باشد. این میزان بودجه، برای یک تیم انتقالی در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بی‌سابقه است. همچنین گزارش شده که تیم انتقالی ستاد انتخاباتی بایدن، یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های انتقالی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری است و احتمالا تا روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا، 350کارمند خواهد داشت.
رهبری تیم انتقالی معتقد است که ستاد انتخاباتی بایدن مشتاق است تا نقطه نظرات متفاوت در مسیر راه‌اندازی یک دولت جدید در کاخ سفید را درنظر بگیرد. در همین حال، باز کردن درهای تیم انتقالی روی جناح‌های معمولا منتقد حزب دمکراتیک، باعث بروز انتقادهای زیادی از سوی فعالان و گروه‌های همسو با ستاد انتخاباتی بایدن خواهد شد.
دردسر بزرگ‌تر اما برای این تیم، نتیجه انتخابات است؛ آیا اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، شکست را قبول خواهد کرد و سریعا کاخ سفید را تحویل خواهد داد و یا برای مدتی طولانی آشوب به پا خواهد کرد؟ 
درصورتی که نتیجه انتخابات در شب انتخابات به‌صورت شفاف اعلام نشود، چند گروه از متخصصان در تیم انتقالی هستند که سناریوهای مختلف انتخاباتی را بررسی خواهند کرد. با این حال، پیشکسوتان دنیای سیاست معتقدند ترامپ که بارها گفته است تنها درصورت تقلب دوباره انتخاب نخواهد شد، در راه انتقال صلح‌آمیز قدرت سنگ‌اندازی خواهد کرد.
بیشتر کارهای تیم انتقالی بایدن پشت درهای بسته انجام شده است. برخلاف تیم ترامپ که درصورت پیروزی، روی تداوم کار در کاخ سفید متمرکز خواهد شد، تیم بایدن باید استراتژی شروع کار در کاخ سفید را درنظر بگیرد. درصورتی که همه‌‌چیز به نفع این ستاد باشد، نامزد آنها کشوری را به ارث خواهد برد که با آشوب‌های عمده برسر مسائل نژادی مواجه است و از ویروسی که درمانی ندارد و یک اقتصاد ویران رنج خواهد برد.
سواتی میلاواراپو یکی از حامیان مالی حزب دمکرات در ای‌میلی به ستاد بایدن با اشاره به شرایط آمریکا گفته است: «اگر در نوامبر در انتخابات پیروز شویم و به کاخ سفید برویم، دولت جدید باید کارهای چشمگیری انجام بدهد تا دولت فدرال را از نو بسازد. »
همچون دیگر محیط‌های کاری در آمریکا، تیم انتقالی بایدن هم باید دورکاری می‌کرد و دفتر آن عملا خالی از کارمندان است.



این تیم، اولویت خود را «تنوع ایدئولوژیک» و استفاده از نیروهای پیشرو و چهره‌های شناخته‌شده آکادمیک و بوروکراتیک عنوان کرده است. با این رویکرد است که از کمک افرادی همچون گوتمان راگوان رئیس دفتر سابق یکی از نمایندگان پیشروی مجلس، فلیسیا ونگ رئیس انستیتو روزولت و جولی سیگل یکی از کارمندان ارشد سابق سناتور الیزابت وارن استفاده شده است.
در هیأت مشاوران این تیم، حتی از یک جمهوریخواه، بابی مک‌دانلد وزیر سابق امور کهنه‌سربازان، استفاده شده است. این تیم همچنین از چهره میانه‌رویی مانند جفری زینتس مشاور سابق باراک اوباما که اقتصاددانی نزدیک به کسب و کارها و جامعه مالی آمریکاست کمک گرفته است. آوریل هینس جانشین مشاور امنیت ملی دولت باراک اوباما هم که با جامعه آی‌تی آمریکا ارتباط نزدیکی دارد هم در این تیم حضور دارد.
فراتر از کارمندانی که نام آنها رسما اعلام شده، متخصصان تیم‌های انتقالی پیشین هم به تیم انتقالی بایدن کمک می‌کنند. برای نمونه، اریک هولدر، دادستان کل سابق آمریکا که در کار انتخاب معاون رئیس‌جمهوری باراک اوباما مشارکت داشت به تیم بایدن مشورت می‌دهد. مایک لویات فرماندار سابق یوتا هم از مشاوران نزدیک این تیم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید