• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 مهر 1399
کد مطلب : 111522
+
-

ساموئل جکسون با «نیک فیوری» بازمی‌گردد

سریالی درباره مرد یک‌چشم دنیای انتقام‌جویان

سریال
ساموئل جکسون با «نیک فیوری» بازمی‌گردد


جو اوترسون_ ورایتی ـ ترجمه: آرش نهاوندی



شخصیت «نیک فیوری» با بازی «ساموئل ال‌جکسون» که با مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» به تماشاگران معرفی شد، صاحب سریالی به نام خودش می‌شود. این سریال توسط کمپانی «مارول» برای «دیزنی‌پلاس» در حال ساخت است. جزئیات دقیق موضوع این سریال هنوز فاش نشده، اما منابع متعددی خبر داده‌اند که «ساموئل ال‌جکسون» در این سریال قرار است با «کایل برداستریت» در زمینه نگارش سناریو و تهیه‌کنندگی همکاری کند. مانند سایر سریال‌های تولید شده در دیزنی‌پلاس، سریال نیک‌فیوری هم قرار است توسط استودیوهای مارول تولید شود. 
این سریال، آخرین سریال با بودجه عظیم است که توسط کمپانی مارول تحت مالکیت «کوین فریج» برای دیزنی‌پلاس ساخته می‌شود. 
افراد نزدیک به ساموئل جکسون و برداستریت تا‌کنون حاضر به اظهارنظر درباره این سریال نشده‌اند.

گذشته ساموئل جکسون و نیک فیوری
ساموئل جکسون پیش‌تر در سال 2008در صحنه‌ای از صحنه‌های «پساتولیدی» فیلم «مرد آهنی» در نقش نیک فیوری، رئیس یک‌چشم آژانس مخفی دولتی «شیلد» بازی کرده است. او همچنین در فیلم‌های کمپانی مارول ساخته شده در سال‌های اخیر نظیر «مرد عنکبوتی: دور از خانه»، «انتقام‌گیرندگان: بازی پایانی» و «کاپیتان مارول»، ایفاگر نقش «نیک فیوری» بوده است. ساموئل ال‌جکسون در 2قسمت پایانی سریال «ماموران شیلد» نیز در نقش نیک فیوری ظاهر شده است.
 
همکاری با تارانتینو و اسپایک لی
ساموئل ال‌جکسون یکی از بازیگران اسطوره‌ای دوران مدرن است. او با «کوئنتین تارانتینو» در فیلم‌های زیادی همکاری داشته است. بازی جکسون در فیلم «داستان‌های عامه‌پسند» بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و برای او یک نامزدی اسکار به همراه آورد. ساموئل ال‌جکسون در فیلم‌های«جکی براون»، «هشت نفرت انگیز» و «جنگجوی از بند گسیخته» نیز با تارانتینو همکاری داشته است. او همچنین با «اسپایک لی» دیگر کارگردان مطرح آمریکایی در فیلم‌های «کار درست را بکن»، «گیجی مدرسه»(School Daze)، «بهترین بلوز»، «تب جنگل» و «چی راک» همکاری داشته است. 
جکسون همچنین به‌خاطر نقش‌آفرینی در فیلم‌های «جنگ ستارگان»، «مارها در هواپیما»، «شکست‌ناپذیر»، «مربی کارتر» و «شیشه» شناخته شده است. سریال نیک فیوری نخستین سریال تلویزیونی خواهد بود که وی در آن تماما نقش‌آفرینی خواهد کرد.
 برداستریت نیز در سال‌های اخیر به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی در سریال«آقای روبات» که جایزه امی را نیز از آن خود کرده، فعالیت داشته است. او با سریال «بورجیا»، «ایستگاه برلین» و «کاپر» هم همکاری داشته است. وی جایزه انجمن نویسندگان آمریکا را برای سریال‌های تلویزیونی نیز از آن خود کرده است.

دیگر محصولات اخیر مارول
نیک فیوری، آخرین سریال کمپانی مارول در سال‌جاری است که دیزنی‌پلاس پخش آن را به‌عهده خواهد داشت. کمپانی«واندا ویژن»، به‌احتمال زیاد «شاهین و سرباز زمستان»، دیگر سریال مارولی را در سال 2021انتشار خواهد داد. این سریال پیش‌تر قرار بود توسط دیزنی‌پلاس منتشر شود. سریال «لوکی» نیز دیگر سریال ساخت کمپانی مارول است که توسط واندا ویژن انتشار خواهد یافت. اخیرا نیز اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه «تاتیانا ماسلانی» قرار است در سریال«شی- هالک» (She - Hulk) ساخته دیگر مارول بازی کند که پخش این سریال را نیز واندا ویژن عهده‌دار خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید