• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 25 شهریور 1399
کد مطلب : 110159
+
-

خبرهای کوتاه



     2 ایراد استفاده آمریکا از اسنپ بک
معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص استفاده آمریکا از اصطلاح اسنپ بک برای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران به فارس گفت: آمریکا ادعا دارد هنوز مشارکت‌کننده در برجام است، اما او به‌صورت رسمی نه‌تنها برجام را نقض کرده بلکه اعلام خروج کرد. لعیا جنیدی تصریح کرد: این موضوع از نظر آیینی و شکلی دو مشکل عمده دارد. یکی اینکه آمریکا دیگر مشارکت‌کننده برجام نیست، استفاده از این ابزار و مکانیسم فقط مختص به کسی است که هم طرف و هم مشارکت‌کننده در برجام است. دومین مشکل آیینی این است که کسی هم که همین الان عضو است طبق مواد 10و 11 قطعنامه2231 باید مکانیسم حل اختلافات را طبق مواد ۳۶ و ۳۷ برجام طی کند و آمریکا آن را طی نکرده است.





      زائران ایرانی تصمیم خودسرانه نگیرند
سفیر ایران در عراق در بیانیه‌ای درباره راهپیمایی اربعین امسال به سمت کربلا گفت: تاکنون به دلایل شرایط کرونا و اوضاع بهداشتی هیچ‌گونه تصمیمی از سوی دولت عراق برای اجازه ورود زائران ایرانی و خارجی اتخاذ نشده است و موضع آنها برای ما کاملا روشن است، آنها امسال نمی‌خواهند در اربعین زائر خارجی بپذیرند. ایرج مسجدی گفت: ورود غیرمجاز زائران ایرانی به عراق، قطعا تبعات قانونی خواهد داشت و 2 کشور را دچار مشکل خواهد کرد. او با بیان اینکه ما تابع ولایت و رهبری و دستور و تصمیم مسئولان کشورمان هستیم افزود: نباید اجازه داد زوار ایرانی در این خصوص تصمیم به اقدام خودسرانه بگیرند و قطعا زائران ایرانی و محبان امام حسین(ع) در چارچوب مقررات و قوانین عمل خواهند کرد.







       درس سختی به رژیم صهیونیستی می‌دهیم
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در آستانه سیزدهمین اجلاس شورای‌عالی مجمع جهانی بیداری که 26شهریورماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، گفته: «با توجه به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، برخی‌ها نگران امنیت جمهوری اسلامی هستند که نادرست است و به آنها می‌گوییم که نگران نباشند چرا که ارتش، سپاه، ناجا، حافظان امنیت ایران و مدافعان حرم از مرزهای ایران اسلامی محکم در برابر زیاده‌خواهی دشمنان حفاظت می‌کنند و هیچ کشوری جرأت ندارد به امنیت جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند.» به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی تصریح کرده: «هیچ نگرانی‌‌ای از بابت نزدیکی رژیم صهیونیستی به منطقه خودمان نداریم. اگر بخواهند لحظه‌ای به امنیت ما تجاوز کنند، پاسخ سختی دریافت خواهند کرد و به متجاوز درسی می‌دهیم که از یاد نبرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید