• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 24 شهریور 1399
کد مطلب : 110040
+
-

پیکر آیت‌الله صانعی در گلزار شیخان آرام گرفت

آیت‌الله شبیری زنجانی بر پیکر آیت‌الله صانعی نماز خواند

تشییع
پیکر آیت‌الله صانعی در گلزار شیخان آرام گرفت

پیکر مرحوم آیت‌الله یوسف صانعی صبح روز گذشته پس از طواف بر گرد ضریح مطهر حضرت معصومه(س) در مزار شیخان آرام گرفت.
به گزارش شفقنا، پیکر آیت‌الله صانعی پس از طواف بر گرداگرد مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(ع) به صحن مسجد امام حسن عسکری(ع) منتقل شد.
بیت مرحوم آیت‌الله العظمی صانعی پیش‌از این اعلام کرده بودند که طبق وصیت این مرجع تقلید شیعیان و براساس مبنای فقهی ایشان که در شرایط شیوع بیماری کرونا، چنانچه ازدحام سبب واردآمدن آسیب به دیگر افراد شود، فرد ناقل ضامن است، مراسم تشییع و ترحیم برگزار نمی‌شود، اما جمع کثیری از علاقه‌مندان و دوستداران این مرجع تقلید شیعیان در خیابان آستانه حاضر شدند تا در مراسم تشییع و تدفین شرکت کنند. جمع کثیری از مردم در مسجد امام حسن عسکری(ع) حضور یافتند و حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی بر پیکر مرحوم آیت‌الله صانعی نماز خواندند. سپس پیکر مرحوم آیت‌الله صانعی به سرعت مسیر مسجد امام حسن عسکری(ع) تا قبرستان شیخان را طی کرد. ازدحام جمعیت به حدی بود که به ناچار در‌های مزار شیخان به روی مردم بسته شد و تعداد معدودی توانستند در مراسم تدفین این مرجع تقلید شیعیان حضور یابند.
مراسم خاکسپاری آن مرحوم که به‌صورت زنده نیز از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شد، به‌منظور جلوگیری از اطاله وقت مردم، در سریع‌ترین زمان ممکن صورت پذیرفت. حضرت آیت‌الله صانعی صبح روز یکشنبه در سن 83سالگی به دیدار حق شتافت. او از 2روز قبل‌تر به‌دلیل شکستگی لگن و مچ دست در بیمارستانی در قم بستری شده بود. آیت‌الله صانعی ازجمله یاران نزدیک امام خمینی‌(ره) بود که چه در دوران مبارزه برای انقلاب و چه در دوران پس از انقلاب در کنار امام‌(ره) حضور داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید