• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 22 شهریور 1399
کد مطلب : 109820
+
-

اسرار غرق شدن کودکان افغان در کانال آب

داخلی
اسرار غرق شدن کودکان افغان در کانال آب

  وقتی 4پسربچه‌ افغانستانی ساکن شاهین‌شهر اصفهان به طرز مرموزی ناپدید شدند، تحقیقات برای پیدا کردن آنها آغاز شد تا اینکه جسد 3نفر از آنها در کانال کشاورزی اطراف شهر پیدا شد و حالا تحقیقات برای مشخص شدن علت غرق شدن آنها در کانال آغاز شده است.
به گزارش همشهری، بعدازظهر دوشنبه گذشته بود که پلیس شاهین‌شهر اصفهان در جریان گم شدن 4پسربچه افغانستانی قرار گرفت. پسربچه‌ها عرفان، مهران، امین و امیرمحمد نام داشتند که 7تا 12ساله بودند و در یک محل زندگی می‌کردند. 2نفر از آنها (عرفان و مهران) برادر و 2نفر دیگر هم از همسایه‌هایشان بودند که همگی از کودکی با هم دوست و همبازی بودند. به گفته خانواده‌هایشان، آنها بعدازظهر دوشنبه برای بازی و رفتن به گیم‌نت از خانه خارج شده بودند اما وقتی چند ساعت از رفتنشان گذشته و خبری از آنها نشد، نگران بچه‌هایشان شده و جست‌وجو برای پیدا کردن آنها را آغاز کرده بودند اما هیچ رد و نشانی از آنها به‌دست نیاورده بودند.
با این گزارش، پرونده‌ای در پلیس آگاهی شاهین‌شهر تشکیل و تحقیقات برای پیدا کردن بچه‌های گم شده آغاز شد. آخرین باری که آنها مشاهده شده بودند مقابل گیم‌نتی بود که در نزدیکی محل زندگی‌شان قرار داشت اما پس از آن دیگر کسی آنها را ندیده بود. تحقیقات برای پیدا کردن پسربچه‌ها آغاز شده بود و همزمان خانواده‌های آنها نیز به هر جایی که تصور می‌کردند اثری از آنها پیدا شود سرمی‌زدند. آنها که نگران سرنوشت بچه‌ها بودند حتی عکس‌هایشان را هم در فضای مجازی منتشر و از مردم برای پیدا کردنشان کمک خواستند تا اینکه 2 روز بعد یعنی چهارشنبه هفته گذشته اتفاق تلخی رخ داد. آن روز به پلیس و آتش‌نشانی خبر رسید که جسد پسربچه‌ای در کانالی که آب را به زمین‌های کشاورزی منتقل می‌کرد پیدا شده است. مأموران راهی آنجا شدند و پس از بیرون کشیدن جسد پسربچه معلوم شد که او یکی از 4پسربچه گم شده است. در این شرایط تیم‌های غواصی آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و با جست‌وجو در کانال آب جسد 2پسربچه گمشده دیگر را هم پیدا کردند اما هنوز تلاش‌ها برای پیدا کردن چهارمین پسربچه به نتیجه‌ای نرسیده است.

بازی مرگبار یا آدم‌ربایی؟
 به‌دنبال این حادثه خبرهای مختلفی درباره علت این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. برخی مدعی بودند که پسربچه‌ها برای آب‌تنی به کانال کشاورزی رفته و در آنجا غرق شده‌اند و برخی نیز می‌گفتند که قربانیان کودکان کار بوده‌اند که دچار این حادثه شده‌اند. اما پدر امیرمحمد غلامی(یکی از کودکان قربانی) در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: بچه‌های ما کودک کار نبودند. آنها مدرسه می‌رفتند و درس می‌خواندند و همگی از بچگی با هم بزرگ شده و علاوه بر فامیل، دوست و همبازی بودند. او ادامه می‌‌دهد: هنوز معلوم نیست که چه بلایی برسر بچه‌های ما آمده است و من مطمئن هستم که آنها ربوده شده بودند چرا که فاصله محل زندگی ما تا کانال کشاورزی 7یا 8کیلومتر است. از طرفی بچه‌ها وقتی از خانه خارج شدند پولی همراهشان نبود. حتی وقتی از کارتشان موجودی گرفته بودند، فقط 1800تومان در حسابشان بود که قابل برداشت نبود. در این شرایط آنها چطور توانسته‌اند تا کانال کشاورزی بروند؟ آنها حتی پول کرایه تاکسی هم نداشتند که به آنجا بروند. برای همین مطمئن هستم که ربوده شده‌اند.
او می‌گوید: جسد پسرم و 2جسد پیدا شده دیگر کالبدشکافی شده‌اند که مشخص شود علت مرگ آنها چه بوده است. از طرفی خودم هم قصد دارم این ماجرا را پیگیری کنم و از مسئولان می‌خواهم به ما کمک کنند که راز غرق شدن بچه‌هایمان فاش و مشخص شود که آنها قربانی چه سرنوشتی شده‌اند. براساس این گزارش، روز گذشته و پس از تحویل اجساد به خانواده‌هایشان، مراسم خاکسپاری آنها برگزار شد و جست‌وجوها برای یافتن سرنوشت چهارمین پسربچه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید