• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 18 شهریور 1399
کد مطلب : 109507
+
-

کافه مجلس

  افزایش تعداد نشست‌های علنی مجلس
محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: براساس تصمیم هیأت رئیسه، مجلس از هفته آینده در روزهای سه‌شنبه نیز جلسه علنی خواهد داشت. براین اساس، مجلس از این پس در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهد داشت. براساس تصمیم هیأت رئیسه مقرر شده است سؤال از وزرا در دستور کار روزهای یکشنبه و سه‌شنبه مجلس قرار گیرد. علی کریمی فیروزجایی، دیگر عضو هیأت رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو با ایسنا یادآور شد:‌ ما در جلسات علنی روزهای سه‌شنبه عمدتا به بحث نظارتی خواهیم پرداخت و البته کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز عصر سه‌شنبه جلسات خود را خواهند داشت.

  میرسلیم مدارک بدهد
موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره آخرین پرونده‌های واصله به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: گزارش‌هایی به این هیأت واصل شده که بعضاً این گزارش‌ها بدون مشخصات و فاقد امضاست و معمولاً چنین گزارش‌هایی مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ مگر آنکه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تشخیص دهد که این گزارش درست است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد. به گزارش مهر، وی ادامه داد: تاکنون فقط یک شکایت در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ثبت شده که مربوط به شکایت رئیس کمیسیون عمران مجلس از مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران است. غضنفرآبادی بیان کرد: بر این اساس، ما اعلام کردیم در جلسه آتی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان که فردا -چهارشنبه-برگزار می‌شود، میرسلیم دلایل و مستندات خود را ارائه کند تا ما این مدارک و ادله را مورد بررسی قرار دهیم.

  پشت پرده توافق امارات با اسرائیل
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ازجمله دلایل گستاخی امارات در برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی این است که اماراتی‌ها فکر می‌کنند اگر خودشان را به آمریکا و رژیم صهیونیستی وصل کنند می‌توانند نقش فعال‌تری را در منطقه ایفا کنند. او در گفت‌وگو با العالم ادامه داد: معتقدم سعودی و امارات نقشه لابی صهیونیست‌ها و آمریکا را در یمن پیاده می‌کنند و هدف اصلی‌شان تجزیه یمن است یعنی اینها کارگزار و عمله انگلیس، آمریکا و صهیونیست‌ها شده‌اند. اتفاقی هم که افتاده این است که انصارالله ، متحدین و همه قبایل و عشایر اصیل یمنی مانع تحقق این هدف به واقع آمریکایی-صهیونیستی که مجری آن عربستان سعودی و امارات است، شدند.

  همه روسای یک کمیسیون جمع شدند
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از حضور همه رؤسای کمیسیون اجتماعی مجالس بعد از انقلاب در جلسه  دیروز کمیسیون اجتماعی خبر داد. علی بابایی‌کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در جلسه دیروز رؤسای کمیسیون‌ اجتماعی همه مجالس بعد از انقلاب تا به الآن حضور داشتند. در این جلسه آسیب‌های کمیسیون اجتماعی بررسی شد. نظرات بسیار خوبی از رؤسای ادوار قبلی شنیدیم. وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم در جلسه حضور داشت. ایشان نکاتی در جهت روان‌سازی‌ تصمیمات بین کمیسیون و وزارتخانه مطرح کردند تا ما با سرعت بیشتری به جلو حرکت کرده و رفاه بیشتری را برای مردم فراهم کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید